تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU9) پیش بینی می شود قیمت آن از سطح مقاومت ۵۷٫۳۴ دلار در هر بشکه عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی ۵۷٫۸۴ افزایش یابد تا حرکت افزایشی خود از سطح ۵۴٫۷۲ (پایین ترین سطح ۱۸ جولای ۲۰۱۹) را تکمیل نماید.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود افزایش قیمت نفت خام سبک آمریکا که به طور غیر منتظره گسترش یافته از سه موج تشکیل شده است و موج افزایشی کنونی c قادر است قیمت را تا سطح ۵۷٫۸۴ بالا بکشاند که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی است و مشخص نیست که قیمت بتواند بیش از این تا سطح ۵۸٫۴۸ افزایش داشته باشد یا خیر.

اگر موج افزایشی c ضعیف و کوتاه باشد ممکن است حرکت صعودی در حوالی سطح مقاومت ۵۷٫۳۴ پایان یابد. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۶٫۵۳ شکسته شود تایید در جهت تکمیل شدن این موج افزایشی است که می تواند بعد از آن منجر به از سرگیری روند نزولی قیمت به سوی سطح ۵۴٫۵۴ شود. در چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا با سطح مقاومت ۵۷٫۳۴ مواجه است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۴۲٫۳۶ به ۶۶٫۶۰ است.

در حرکت صعودی چنانچه از بالا این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود باعث تقویت اندک قیمت به سطح مقاومت بعدی ۵۸٫۵۰ می شود که این سطح مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۶۶٫۶۰ می باشد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU9) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۶۵٫۲۹ صعود کند و این حرکت افزایشی را شکسته شدن سطح مقاومت ۶۳٫۸۴ در چارت تایم فریم یک ساعته به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۷٫۶۵ تشکیل شده است و حرکت صعودی که در برخورد به این سطح حمایت ۶۱٫۴۸ اتفاق افتاده در حال گسترش به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۵٫۲۹ است. نگرانی از احتمال بروز اختلال در عرضه نفت منطقه خاورمیانه در پی جنگ نفتکش ‌ها و کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا، قیمت نفت را با افزایش روبرو ساخته است.

از منظر تحلیل تکنیکال موج افزایشی امتداد یافته صرفا یک حرکت پول بک به سوی الگوی پرچم است که می تواند در حوالی سطح ۶۵٫۲۹ پایان یابد و بعد از آن موج نزولی C از سرگرفته خواهد شد. در حرکت نزولی چنانچه سطح ۶۲٫۶۶ شکسته شود تاییدی در جهت امتداد موج نزولی C به سوی سطح ۵۷٫۶۷ است. در چارت روزانه نیز قیمت نفت برنت دریای شمال در برخورد با سطح ۶۱٫۵۴ – خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از یک موج نزولی (C) از سطح ۷۵٫۶۰- با حمایت روبرو شده است.

این چهارمین تلاش قیمت در شکست این سطح حمایت است و به احتمال زیاد این بار موفق خواهد شد. انتظار می رود موج افزایشی کنونی ضعیف تر از موج قبلی از سطح ۵۹٫۵۷ دلار در هر بشکه (پایین ترین سطح ۱۲ ژوئن ۲۰۱۹) باشد و به احتمال زیاد امروز به پایان خواهد رسید.  در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۳٫۱۱۶- میلیون بشکه به میزان ۴٫۰۱۱- میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن