تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

همانطور که هفته گذشته گفته شد، سفارشهای فروش زیادی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۴ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) وجود داشت که دقیقا وقتیکه قیمت یورو به نزدیکی آن رسید دیدیم که سفارشهای فروش صورت گرفتند و هم اکنون به زیر ۱٫۳۳۰۰ کاهش یافته است.

دوستان فقط دقت بفرمایند که این اطلاعات در جای دیگری قابل دسترسی نیست ولی این به این معنا نیست که همیشه صد در صد باید این سفارشها صورت گیرند، هرچند تا بحال چنین بوده ولی باز باید آگاهانه عمل کرد. اعلام سفارشهای خرید و فروش فقط برای تکمیل تحلیل و بررسی وضعیت بازار است.

در هر صورت چنانکه در گزارش های قبلی نیز اشاره کردیم، این احتمال وجود داشت که با رسیدن قیمت یورو به نزدیکی ۱٫۳۴۰۰ بار دیگر تقاضا برای فروش شکل گیرد و قیمت به نرخهای پایین عقب نشینی کند که دیدیم دقیقا چنین اتفاقی افتاد.

از نظر تحلیل فاندامنتال نیز امروز خبری از روزنامه اشپیگل آلمان منتشر شد که در آن آمده بود یونان در اوایل سال آینده نیازمند حمایت مالی و تسهیلات از سایر کشورهاست و این خبر فعلا یورو را در مقابل دلار به زیر منطقه ۱٫۳۳ پایین کشانده است اما باید منتظر ماند و دید که آیا موفق به شکست خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته در نزدیکی منطقه حمایت ۱٫۳۲۶۹ ( اطراف خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی )  و ۱٫۳۲۶۵ ( پایین ترین سطح روز ۷ اوت)  می شود یا خیر ؟

در حال حاضر قیمتهای بین منطقه ۱٫۳۲۸۰ و ۱٫۳۲۶۵ اعداد مهمی برای یورو هستند که به نظر ما اگر شکسته شود به سوی منطقه ۱٫۳۲۵۰ و ۱٫۳۲۳۳ خواهد رفت اما به باور ما این منطقه حمایت محکم و قوی محسوب می شود که ممکن است دوباره احیا شود. البته برای امروز سفارشهای فروش یورو در حوالی دو منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۵۰ و ۱٫۳۳۶۵ الی ۱٫۳۳۷۰ قرار دارند و مرحله آخر نیز در منطقه ۱٫۳۴۰۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

کف تکنیکال چارت این زوج ارز باعث شد که قیمت آن تا بدین لحظه نتواند به بالای منطقه ۹۷٫۰۰ افزایش یابد و در اوایل سشن آسیا پس از اعلام ضعیف آمار نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی ژاپن و جو ریسک گریزی دوباره شاهد کاهش قیمت به زیر ۹۶٫۰۰ بودیم اما بدلیل وجود برخی از سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۹۵٫۸۰ و ۹۵٫۵۰ ( نزدیکی خط حمایت فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۹۳٫۷۵ به ۱۰۱٫۵۴) مجدد قیمت به بالای ۹۶٫۷۰ اصلاح کرد.

چارت این زوج ارز همچنان ضعف قیمت را نشان می دهد و این افزایشها تا زمانی که به بالای منطقه مقاومت ۹۷٫۲۰ و ۹۷٫۵۰ الی ۹۷٫۶۴ ( بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) نرسد مقطعی و کوتاه هستند و برای امروز سفارشات فروش این زوج ارز همچنان در منطقه نزدیکی ۹۷٫۰۰ چیده شده اند که البته برای امروز توصیه می کنیم دوباره در حدود همان منطقه ۹۶٫۰۰ و ۹۵٫۸۰ نسبت به تسویه فروش اقدام نماید. باید توجه داشت که خریداران این زوج تنها زمانی وارد بازار خواهند شد که قیمت در بالای سطح مقاومت ۹۷٫۶۴  کاملا تثبیت شود.

در زوج EurJpy نیز تا زمانی که قیمت در زیر نرخ منطقه مقاومت ۱۲۹٫۰۰ و ۱۲۹٫۲۰ الی ۱۲۹٫۷۱ ( بالاترین سطح روز جمعه) است، فشار برای امتداد روند نزولی ادامه دارد که در صورت شکسته شدن کامل سطح ۱۲۸٫۰۰ احتمال سقوط تا سطح ۱۲۷٫۰۸ ( پایین ترین سطح روز ۲۷ ژوئن) بوجود خواهد آمد.

لازم به ذکر است که برای امروز سقف زوج ارز یورو – ین ژاپن در حوالی منطقه ۱۲۹٫۰۰ و ۱۲۹٫۲۰ کف قیمت در منطقه نزدیکی ۱۲۸٫۰۰ قرار دارد که تنها در صورت نفوذ قیمت به زیر این سطح فشارهای نزولی بیشتر خواهد شد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

این زوج ارز همانطور که در نمودار زیر می بینید روز پنجشنبه هفته گذشته براحتی توانست از سطح مقاومت ۱٫۵۵۳۲ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) عبور کند و تا نرخ ۱٫۵۵۷۴ افزایش یابد اما هنوز موفق نشده است که کندل روزانه خود را بالای سطح ۱٫۵۵۳۲ ببندد و به خاطر همین موضوع و همچنین تقویت اندک ایندکس دلار امروز تا بدین لحظه مقداری به سطوح زیر ۱٫۵۴۸۰ برگشته است.

اما با توجه به اینکه برای امروز برخی از سفارشات خرید پوند در حدود منطقه نزدیکی ۱٫۵۴۵۰ و ۱٫۵۴۳۰ قرار دارند در صورتیکه بتواند دوباره به بالای سطح ۱٫۵۵۳۲ برسد این بار می تواند هدف ۱٫۵۵۹۷ ( بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۶۳۸۰ به ۱٫۴۸۱۴) را نشانه بگیرد.

بنابراین خریداران پوند تنها زمانی وارد بازار خواهند شد که قیمت در بالای سطوح مقاومت کلیدی ۱٫۵۵۲۰ و ۱٫۵۵۳۰ تثبیت شود. این هفته اخبار مهمی از انگلیس داریم و بیستر توجهات به شاخصهای قیمت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ، آمار اشتغال ، صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی انگلیس و خرده فروشی که این هفته اعلام می شوند معطوف شده است که می تواند جهت قیمت پوند را مشخص سازد .

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند