تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU9) پیش بینی می شود قیمت آن با سطح مقاومت ۵۸٫۴۸ دلار در هر بشکه مواجه شود و مدتی را در اطراف این سطح در نوسان باشد یا اینکه به سوی سطح حمایت ۵۷٫۵۶ اصلاح کند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۵۰٫۶۰ به ۶۰٫۹۲ تشکیل شده است و توسط سطح ۵۸٫۲۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج صعودی c از سطح ۵۵٫۳۳) مورد مقاومت قرار گرفته است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

به باور ما این موج ممکن است در حوالی سطح ۵۸٫۲۵ یا در منطقه ۵۹٫۳۷ الی ۶۰٫۰۵ به پیک و سقف قیمت خود برسد و بدون در نظر گرفتن اینکه این موج کجا به سقف خود خواهد رسید نیابد نسبت به سطوح مقاومت ۵۸٫۲۵ یا ۵۸٫۴۸ بی توجه بود و در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۵۸٫۴۸ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۵۹٫۳۷ می شود.

در چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا خط روند نزولی رسم شده را شکسته است و با سطوح مقاومت ۵۷٫۳۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۴۲٫۳۶ به ۶۶٫۶۰) مواجه است و به باور ما قیمت نفت خام سبک آمریکا یکی دو روز در حوالی این خط روند در نوسان خواهد بود و بعد از آن به سوی سطح مقاومت ۶۰٫۸۸ صعود خواهد کرد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV9) پیش بینی می شود قیمت آن با سطح مقاومت ۶۵٫۳۹ مواجه شود و چناچه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۵٫۹۶ می شود. همانطور که در چارت دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۶۱٫۲۶ تشکیل شده است.

در چارت بعدی این موج شامل سه موج کوچک می باشد و بررسی سطوح فیبوناچی دیگر از موج سوم c سطح مقاومت مشابه قیمت را بر روی ۶۵٫۱۶ یعنی بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی نشان می دهد که این سطح با سطح دیگر در ۶۵٫۳۹ به عنوان مقاومت قیمت عمل کرده اند.

برای امروز کمی بعید به نظر می رسد که قیمت بتواند با قدرت به بالای سطح مقاومت ۶۵٫۳۹ افزایش یابد و تا سطح ۶۵٫۹۶ صعود کند. محتمل ترین سناریوی موجود آن است که در تلاش اول خود ناکام بماند و بعد از آن به سوی سطح ۶۴٫۶۷ اصلاح کند.

در چارت روزانه نیز قیمت نفت برنت دریای شمال در حال افزایش به سوی سطح مقاومت ۶۶٫۹۱ – خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از یک موج نزولی (C) – از سطح ۷۵٫۶۰ است و این موج از سه موج شکل گرفته است که موج دوم یعنی موج B به نظر می رسید که در سطح ۶۷٫۶۵ دلار در هر بشکه (بالاترین سطح ۱۱ جولای ۲۰۱۹) به پایان رسیده است اما آخرین تحولات تکنیکال قیمت اشاره به استمرار این موج افزایشی دارد.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۱۰٫۸۳۵- میلیون بشکه به میزان ۲٫۵۸۸- میلیون بشکه کاهش داشته باشد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن