تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطوح ۱۴۶۱ و ۱۴۷۴ افزایش داشته باشد و این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج صعودی v به وضوح نشان داده است. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این پنجمین موج از الگوی گوه یا کنج (wedge) در حال گسترش است و براساس طول موج اول یعنی موج i این موج v می تواند تا سطح ۱۴۷۴ افزایش یابد.

این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی از موج صعودی از سطح ۱۳۸۶ تشکیل شده است که این سطح مماس با خط روند صعودی بالایی رسم شده از الگوی گوه نیز می باشد. در چارت روزانه نیز بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن از روند صعودی ۱۲۶۵ به تارگت های افزایشی ۱۴۶۵ و ۱۴۷۹ (خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی) اشاره کرده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد اگر آمریکا مصمم است تعرفه های بیشتری بر کالاهای چینی اعمال کند، پکن مجبور خواهد شد اقدامات متقابلی انجام دهد که همین تنش های تجاری میان آمریکا و چین و نگرانی ها از کاهش رشد اقتصاد جهانی موجب تقویت قیمت جهانی اونس طلا به بالاترین نرخهای ۶ ساله گذشته شده است. هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین, در یک کنفرانسی خبری گفت چین خواستار جنگ تجاری نیست اما از چنین جنگی نمی ترسد.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت از روز اول سپتامبر ۱۰ درصد تعرفه دیگر بر کالاهای وارداتی از چین به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار اعمال خواهد کرد و در نتیجه به جنگ تجاری ناخوشایند میان دو اقتصاد بزرگ جهان به شدت دامن زد و بازارهای مالی را تکان داد.

سه اقدام متقابل چین در برابر تعرفه ۱۰% آمریکا بر روی ۳۰۰ میلیارد دلار کالای چین بزودی اعلام خواهد شد. چین در حال حاضر بر روی ۶۰ میلیارد دلار کالای آمریکایی تعرفه ۲۵% وضع کرده که می تواند هم تنوع کالاها و هم درصد تعرفه را افزایش دهد.

در حال حاضر از امرور صبح این خبر باعث افزایش قیمت جهانی طلا به بالای سطح ۱۴۵۰ شده است و ارزش دلار آمریکا با کاهش به کمترین نرخهای یک هفته اخیر مواجه شده است. در سایر تحولات آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۸۳۰٫۷۵۷ تن افزایش یافت و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطه بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.

به باور ما تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و چین موجب رشد قیمت جهانی طلا خواهد شد. تنش ها و نگرانی های سیاسی و تجاری در عرصه بین المللی موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا به بالای سطوح ۱۴۶۱ و ۱۴۷۴خواهد شد که در چارت ارائه شده پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا