تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU9) تحلیل قبلی هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۵۴٫۴۸ دلار در هر بشکه را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۵۱٫۶۲ سقوط کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۴۲٫۳۶ به ۶۶٫۶۰ تشکیل شده است و باعث تشکیل حرکت افزایشی برای چند هفته شده است. براساس آن چیزی که در نمودار زیر مشخص است این حرکت افزایشی کاملا وارونه شده و همین نشاندهنده استمرار موج نزولی C به سوی سطوح ۵۱٫۰۵ و ۴۴٫۹۴ می باشد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند.

بررسی دقیق تر چارت یک ساعته تارگت نزولی واقع بینانه را در سطح ۵۲٫۶۰ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از یک موج نزولی از سطح ۵۸٫۸۲ تشکیل شده است و این موج حالت موج تکانشی را اتخاذ کرده است که همچنین در موج قبلی A ظاهر شده است.

چنین ساختاری از موج نشان می دهد یک زیگزاگ یا یک چرخه پنج موجی بزرگتر در حال توسعه است. در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۵۵٫۷۶ با قدرت شکسته شود باعث تقویت اندک قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۵۶٫۹۸ می شود. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV9) تحلیل قبلی هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن مجدد سطح ۶۰٫۰۲ را تاچ کند و بعد از آن تا سطح ۵۷٫۱۹ کاهش یابد و این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۶۱٫۵۴ در چارت تایم فریم یک ساعته نشان داده است.

از نظر تحلیل بنیادی پس از آنکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته به صورت یکطرفه اقدام به نقض آتش بس تجاری با چین کرد و چین نیز روز جمعه اعلام کرد اگر آمریکا مصمم است تعرفه های بیشتری بر کالاهای چینی اعمال کند، پکن مجبور خواهد شد اقدامات متقابلی انجام دهد قیمت نفت در بازار به شدت با کاهش مواجه شده است.

براساس آن چیزی که در چارت نفت برنت دریای شمال به وضوح دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از یک موج نزولی (C) از سطح ۷۵٫۶۰ تشکیل شده است و کاهش عمیق اخیر آن تاییدی در جهت استمرار این موج نزولی به سوی سطح ۵۲٫۸۵ است و الگوی پرچم نزولی نیز اشاره به همین تارگت نزولی دارد.

اگرچه هنوز خیلی زود است که تارگت نزولی ۳۸٫۷۹ را در نظر بگیریم اما احتمال کاهش شدید قیمت نیز وجود دارد. براساس مومنتوم نزولی قوی جاری قیمت نفت برنت دریای شمال می تواند در ماههای آینده تا سمت این تارگت نزولی نهایی یعنی سطح ۳۸٫۷۹ ریزش داشته باشد.

بررسی دقیق تر چارت یک ساعته هدف نزولی قیمت را بر روی ۵۹٫۰۶ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از یک موج نزولی (c) از سطح ۶۵٫۴۲ قرار گرفته است. لازم به ذکر است در حرکت صعودی سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۶۲٫۲۴ و ۶۲٫۹۹ دلار در هر بشکه (خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی) تشکیل شده اند. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن