تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا ممکن است به محدوده  ۱۴۴۸ الی ۱۴۴۰ کاهش یابد که این موضوع را الگوی امواج الیوت ویو و اندیکاتور RSI در تایم فریم ساعتی نشان داده است. در چارت پایین یک چرخه پنج موج از پایین ترین سطح ۲ ماه مه ۲۰۱۹ یعنی سطح ۱۲۶۵٫۸۵ می تواند در حدود مقاومت در ۱۴۷۴ به اوج یا سقف خود برسد.

موج پنجم چرخه با علامت ۵ شامل پنج موج کوچکتر است که یک الگوی گوه یا کنج (wedge) در حال گسترش را تشکیل می دهد که معمولا یک الگوی بالای معمولی است. تجزیه و تحلیل خطوط فیبوناچی پروجکشن از روند صعودی ۱۳۸۶ سطح مقاومت قیمت را بر روی ۱۴۷۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) نشان می دهد که توسط یکی دیگر یعنی خط روند بالایی گوه به به عنوان مقاومت قیمت عمل کرده است.

واگرایی نزولی در اندیکاتور RSI یک ساعته یک اصلاح عمیق قیمت را نشان می دهد. در نمودار روزانه ، تجزیه و تحلیل خطوط فیبوناچی پروجکشن از روند صعودی از سطح ۱۲۶۵٫۹۰ سطح مقاومت قیمت را بر روی ۱۴۷۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی) نشان می دهد که توانسته جلوی افزایش قیمت را بگیرد.

در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۴۷۹ با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت به محدوده ۱۴۹۶ و ۱۵۲۴ خواهد شد. فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

متهم شدن چین به دستکاری نرخ یوان توسط آمریکا ، جنگ تجاری بین این دو قدرت بزرگ اقتصادی دنیا را تشدید کرده است و همین امر تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا به عنوان دارایی مطمئن را به بالاترین نرخهای شش ساله اخیر افزایش داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که برای اولین بار از سال ۱۹۹۴ به این نتیجه رسیده که دولت چین در حال دستکاری ارزش پول ملی خود یعنی یوان است. اقدام آمریکا پس از آن صورت می گیرد که چین به تلافی تصمیم ترامپ مبنی بر وضع تعرفه ۱۰ درصدی علیه ۳۰۰ میلیارد دلار کالای چینی، برای اولین بار در طی بیش از یک دهه گذشته اجازه داده که ارزش پول ملی اش به پایین تر از یک هفتم دلار یعنی کمترین سطح در یازده ساله گذشته برسد.

چین پاسخ تهدید عوارض دونالد ترامپ را با نحوه دیگری از افزایش جنگ تجاری یعنی کاهش ارزش یوان به پایین ترین حد طی یک دهه گذشته و تعلیق واردات محصولات کشاورزی از آمریکا داد. سهام و ارز بازارهای نوظهور به خاطر نگرانی از تاثیر جنگ طولانی مدت تجاری بین دو قدرت اقتصادی برتر دنیا بر اقتصاد جهان سقوط کرده اند، در حالیکه ارزش سرمایه های ایمنی مانند ین ژاپن، اوراق بهادار آمریکا و طلا افزایش یافته است.

از سوی دیگر به دلیل نگرانی ها از آسیب دیدن اقتصاد آمریکا از جنگ تجاری، شاخص های اصلی در بازار بورس آمریکا به شدت سقوط کردند. در سایر تحولات آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۸۳۵٫۱۵۸ تن افزایش یافت و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطه بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا