تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU9) پیش بینی می شود قیمت آن مقداری تا حدود سطوح مقاومت ۵۵٫۷۱ و ۵۵٫۷۶ دلار در هر بشکه اصلاح کند و سپس روند نزولی خود را از سر بگیرد. این دامنه بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج نزولی C از سطح ۵۸٫۸۲ و خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۵۰٫۶۰ به ۶۰٫۹۲ تشکیل شده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت افزایشی فعلی به نظر می رسد بخشی از الگوی گوه یا یک الگوی تخت از روز ۱ اوت ۲۰۱۹ یعنی از سطح ۵۳٫۵۹ در حال توسعه باشد و هر دوی این الگوهای ممکن است نزولی باشند به دلیل اینکه بدنبال دور دیگری از سقوط عمیق قیمت صورت گرفته است.

در چارت پایین شکست سطح مقاومت ۵۵٫۷۶ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن ممکن است باعث افزایش قیمت به سوی سطح ۵۶٫۹۸ شود. در نمودار روزانه ، این حرکت صعودی قیمت به دلیل برخورد قیمت به سطح حمایت ۵۴٫۴۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۴۲٫۳۶ به ۶۶٫۶۰ شکل گرفته است.

بررسی الگوی امواج الیوت ویو بیانگر این است که قیمت نفت خام سبک آمریکا از سطح ۶۰٫۹۴ در موج کاهشی C سوار است که در این موج قادر است به محدوده ۵۱٫۰۵ و ۴۴٫۹۴ برسد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی تشکیل شده اند. در نتیجه ، حرکت افزایشی فعلی می تواند ضعیف و کوتاه مدت باشد و دوام چندانی نخواهد داشت. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV9)  پیش بینی می شود به حدود سطح ۶۰٫۵۶ صعود کند ، زیرا در برخورد به سطح ۵۹٫۰۶ حمایت شده است. این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از یک موج نزولی (c) از سطح ۷۵٫۶۰ تشکیل شده است که توسط حمایت دیگری در سطح ۵۹٫۴۵ (پایین ترین سطح ۵ ژوئن ۲۰۱۹) مورد حمایت دیگری قرار گرفته است.

پیش بینی می شود که قیمت نفت برنت دریای شمال تا محدوده ۶۰٫۵۶ و ۶۱٫۴۹ افزایش یابد و حداقل اینکه ممکن است یک یا دو روز بالای سطح حمایت ۵۹٫۰۶ در نوسان باشد. در حرکت نزولی شکست قیمت در زیر سطح ۵۹٫۰۶  می تواند راه را به محدوده ۵۸٫۱۳ و ۵۷٫۵۶ باز کند. حرکت افزایشی پیش بینی شده در نمودار روزانه صرفا یک حرکت پول بک به سمت مقاومت ۶۱٫۵۴ در نظر گرفته می شود و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج نزولی (C) از سطح ۷۵٫۶۰ قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که این موج هنوز تکمیل نشده است و سرانجام ممکن است در میان مدت این موج قیمت نفت برنت دریای شمال تا دامنه ۵۲٫۸۵ و ۳۸٫۷۹ دلار در هر بشکه پایین بکشاند. افزایش تنش های تجاری بین آمریکا و چین و نگرانی از کند شدن رشد اقتصادی جهان می تواند موجب کاهش تقاضا برای نفت شود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن