تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا هنوز تحلیل قبلی معتبر است و پیش بینی می شود در صورت شکست سطح مقاومت ۱۵۱۰ تا سطح مقاومت بعدی ۱۵۲۴ افزایش یابد و این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۴۹۶ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

امروز هر گونه حرکت اصلاحی نزولی کوتاه و محدود به نزدیکی نقاط حمایت ۱۴۸۸ یا ۱۴۸۳ خواهد بود و تا زمانیکه قیمت آن در بالای سطوح حمایت ۱۴۸۳ و ۱۴۷۹ تثبیت شده است، حرکت صعودی پایدار است. این سطح مقاومت ۱۴۹۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی از یک موج صعودی (c) از سطح ۱۲۶۵ قرار داشت که با قدرت شکسته شد.

سطح مقاومت بعدی بر روی ۱۵۲۴ دیده می شود که در صورت شکست آن راه برای صعود بیشتر تا سطح مقاومت بعدی ۱۵۶۸ هموارتر خواهد شد و طبق قواعد فیبوناچی هر وقت خط فیبوناچی شکسته شود تا خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد.

در چارت هفتگی نیز قیمت جهانی اونس طلا کم و بیش توانسته که از سطوح مقاومت ۱۴۸۳ و ۱۴۸۸ با قدرت عبور کند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۱۹۲۰ به ۱۰۴۵ و خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از یک موج صعودی c از سطح ۱۱۵۹ تشکیل شده اند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. تمایلات بازار هنوز هم نشان می دهد که در میان مدت (طی ۲ الی ۴ هفته) احتمال تقویت به سوی سطح ۱۵۸۶ وجود دارد. در نمودار پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

تشدید تنش های تجاری میان آمریکا و چین و نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی موجب تمایل سرمایه گذاران برای خرید طلا به عنوان دارایی امن شده است و قیمت جهانی اونس طلا در طی ۲۴ ساعته گذشته بعد از یک حرکت اصلاحی کوتاه به نزدیکی سطح حمایت ۱۴۸۸ امروز دوباره به بالای ۱۵۰۰ رسید و در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی خود از ماه آوریل سال ۲۰۱۶ تاکنون قرار گرفته است. تنش های تجاری میان آمریکا و چین از جمله دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت جهانی طلا تا سطح ۱۵۱۰ بوده است و راه را برای صعود بیشتر به نرخهای بالاتر هموارتر کرده است.

قیمت جهانی اونس طلا از ابتدای هفته تاکنون در حدود ۴٫۶ درصد افزایش داشته است و در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی در طی بیش از ۳ سال گذشته قرار گرفته است. تنش های تجاری و اتخاذ سیاست پولی انبساطی از سوی بانک های مرکزی جهان به دلیل نگرانی از کند شدن رشد اقتصادی تقاضا برای خرید دارایی های مطمئن را بیشتر کرده است و به نظر می رسد دوران تازه ای در بازار آغاز شده که برنده احتمالی آن اونس طلا خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی اونس طلا