تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود سطح مقاومت ۱۵۲۴ را تاچ کند و با شکست آن تا سطح مقاومت ۱۵۴۶ افزایش پیدا کند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۵۲۴ به عنوان خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی از یک موج صعودی (c) از سطح ۱۲۶۵٫۹۰ مشخص شده است و این موج شانس بهتری برای صعود بیشتر تا سطح ۱۵۶۸ دارد.

در نمودار هفتگی ، قیمت جهانی اونس طلا توانسته از سطوح مقاومت مهم ۱۴۸۳ و ۱۴۸۸ با قدرت عبور کند و این سطوح به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۱۹۲۰ به ۱۰۴۵ و خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از یک موج صعودی c از سطح ۱۱۵۹ قرار گرفته اند و شکست این سطوح مقاومت راه را برای صعود بیشتر به سوی سطح ۱۵۸۶ باز کرده است که در چارت هفتگی مشاهده می فرمائید.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. تمایلات بازار هنوز هم نشان می دهد که در میان مدت احتمال تقویت به سوی سطح ۱۵۸۶ وجود دارد. در نمودار پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های افزایشی بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نگرانی ها از اعتراضات هنگ کنگ و تضعیف شدید ارزش پول ملی آرژانتین ترس از کاهش رشد اقتصاد جهانی را بیشتر کرده است و همین موجب شده است تا سرمایه گذاران از بازارهای پرریسک به سوی بازارهای امن تر حرکت کنند و قیمت جهانی طلا به بالاترین نرخهای خود در بیش از شش ساله گذشته افزایش یابد.

آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۸۴۷٫۷۷۱ تن افزایش یافت و میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطه بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد. اوضاع بحرانی در آرژانتین و وخیم تر شدن اوضاع در هنگ کنگ عواملی هستند که به کند تر شدن رشد اقتصاد جهانی و تقویت بیشتر قیمت جهانی اونس طلا کمک می کنند.

این خبرهای نگران کننده در کنار نگرانی ها از ادامه تنش های تجاری میان آمریکا و چین باعث شده تا سرمایه گذاران از بازارهای پرریسک نظیر بورس سهام به سمت بازارهای امن و مطمئن نظیر  طلا ، ین ژاپن و اوراق قرضه کوچ کنند.

شاخص مهم اقتصادی آمریکا که امروز ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود CPI است که میزان تورم در سبد مصرف کننده نهایی آمریکا را مشخص می کند. شاخصهای PPI و CPI تعیین کننده میزان تورم آمریکا بشمار می روند که برای تعیین نرخ بهره بانک فدرال بسیار کلیدی و مهم است.

شاخص بهای مصرف کننده، تعیین کننده میانگین تغییر در قیمت در طی یک زمان معین و برای یک سبد مشخص کالاها و خدماتی است که مصرف کننده برای زندگی معمول و روزانه خود از این کالاها و خدمات استفاده می کند. تمامی مولفه های شاخص CPI  کلی و جامع بوده و این شاخص برای اندازه گیری و سنجش ” نرخ تورم ” بکار می رود.

برای این شاخص امروز پیش بینی می شود در ماه جولای %۰٫۳ و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به میزان %۱٫۷ افزایش داشته باشد. نوع دیگر و شاید مهمتر از این شاخص، شاخص ” پایه” یا “اصلی” است که به آن Core CPI گفته می شود. در این نوع شاخص، بهای همان سبد کالاها و خدمات، به استثنای مواد غذایی و انرژی محاسبه می شود که انتظار می رود در ماه جولای به میزان %۰٫۲ و در مدت مشابه نسبت به سال گذشته به میزان %۲٫۱ افزایش داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی اونس طلا