تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU9) پیش بینی می شود قبل از وارونه شدن روند صعودی خود و سقوط قیمت به سمت محدوده ۵۴٫۵۰ و ۵۲٫۹۸ دلار در هر بشکه در زیر سطح مقاومت ۵۵٫۷۳ به این حرکت اصلاحی افزایشی خود پایان دهد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۵٫۷۳ به عنوان خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۶۰٫۹۴ به ۵۰٫۵۲ مشخص گردیده است. با توجه به اینکه نفت شتاب روند صعودی خود را در محدوده مقاومت ۵۴٫۵۰ و ۵۴٫۹۸  کم کرده است ، قویا این احتمال وجود دارد که این حرکت اصلاحی افزایشی در زیر سطح مقاومت ۵۵٫۷۳ تکمیل شود.

به رغم قدرت موج افزایشی قیمت از سطح ۵۰٫۰۵۲ اما روند اصلی نزولی از سطح ۶۰٫۹۴ هنور پایدار است زیرا این روند نزولی از سطح ۶۰٫۹۴ روی موج نزولی قدرتمند C قرار گرفته است. تجزیه و تحلیل و پیش بینی خطوط فیبوناچی پروجکشن در نمودار روزانه نشان می دهد که این موج C تنها حدود ۶۱٫۸ درصدی از طول مورد انتظار خود را تکمیل کرده است و در نهایت ممکن است به سوی سطح ۴۴٫۹۴ سقوط کند.

از منظر تحلیل تکنیکال به نظر می رسد که حرکت اصلاحی افزایشی در اطراف ناحیه مقاومت ۵۴٫۴۸ و ۵۴٫۸۳  قدرت خود را از دست دهد و هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج نزولی بزرگ تر (C) و خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از یک موج نزولی C تشکیل شده اند و این منطقه با محدوده ۵۴٫۵۰ و ۵۴٫۹۸ با هم همپوشانی دارند.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی کاهش قیمت به زیر سطح ۵۳٫۵۴ دلار در هر بشکه (پایین ترین سطح ۱۲ اوت ۲۰۱۹) تاییدی برای تکمیل شدن این موج اصلاحی افزایشی می باشد و زمینه کاهش بیشتر قیمت نفت خام سبک آمریکا را فراهم می آورد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV9) پیش بینی می شود قیمت آن بین محدوده ۵۸٫۱۳ و ۵۹٫۰۶ در نوسان باشد و شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن را مشخص می کند. نکته قابل توجهی در خصوص آن وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

همانطور که در چارت دیده می شود این دامنه بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۰۰ درصدی از یک موج نزولی (c) از سطح ۶۵٫۴۲ تشکیل شده اند. در حرکت صعودی چنانچه قیمت آن به بالای سطح مقاومت ۵۹٫۰۶ برسد باعث تقویت قیمت به سطوح ۵۹٫۹۲ و ۶۰٫۵۶ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه از پایین سطح حمایت ۵۸٫۱۳ شکسته شود تاییدی در جهت تکمیل شدن این موج افزایشی است.

به نظر می رسد که تمایلات بازار بیشتر به سمت نزولی است و دلیل آن دو مرتبه عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۵۹٫۰۶ است. به رغم قدرت موج افزایشی ، موج نزولی (c) هنوز تکمیل نشده است و قویا پیش بینی می شود که قیمت در این موج تا سطح ۵۵٫۱۳ کاهش یابد اما در کوتاه مدت انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی به بالای سطح ۵۹٫۰۶ یا یک روند نزولی به پایین سطح ۵۸٫۱۳ آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

در چارت روزانه این حرکت اصلاحی افزایشی به خاطر برخورد قیمت به سطح حمایت ۵۷٫۱۹ – خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج نزولی (C) – از سطح ۷۵٫۶۰ می باشد و این افزایش صرفا یک حرکت پول بک به سوی سطح ۵۹٫۴۵ (پایین ترین سطح ۵ ژوئن ۲۰۱۹) در نظر گرفته می شود.

به باور ما با توجه به بررسی الگوی پرچم (Flag) این موج نزولی (C) می تواند سرانجام قیمت را تا سطوح ۵۲٫۸۵ و ۳۸٫۷۹ دلار در هر بشکه پایین بکشاند. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن