تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن همچنان پیش بینی می شود قیمت آن در کوتاه مدت و میان مدت به سطح ۵۶۰۵ دلار در هر تن کاهش یابد و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۵۳۶۹ سقوط کند. همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۶۰۸ تشکیل شده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

این موج در ماه ژانویه قادر نبوده سطح حمایت ۵۷۰۳ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۱۰۱۹۰ به ۴۳۱۸) را بشکند اما به نظر می رسد که این بار موفق به شکست کامل آن شده است و زمینه را برای کاهش بیشتر به سوی سطح حمایت بعدی ۵۱۷۵ فراهم آورده است اما بهتر است هدف نزولی واقع بینانه را در سطح ۵۳۶۸ در نظر گرفت و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به سطح مقاومت ۵۷۹۷ خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی ‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن در کوتاه مدت و میان مدت همچنان پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۱۷۶۳ را بشکند و دو مرتبه تا سطح حمایت بعدی ۱۷۳۸ و بعد از آن تا سطح حمایت ۱۷۰۸ سقوط کند. همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۱۸۶۶ تشکیل شده است و در این موج قادر است خود را تا سطوح ۱۷۳۸ و ۱۶۶۰ پایین بکشاند.

در چارت بعدی خط روند نزولی رسم شده نیز کمی پایین تر از تارگت نزولی ۱۷۳۸ اشاره دارد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی سطح مقاومت قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی بر روی سطح ۱۷۸۷ دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۱۸۱۷ دلار در هر تن خواهد شد که در چارت بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید. در چارت بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن