تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن چنانچه به همین صورت پایین سطح مقاومت ۱۵۱۴ تثبیت شود به ترتیب به سطوح ۱۵۰۲ و ۱۴۸۳ اصلاح کند و این در حالی است که در صورت تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۱۵۱۴ تا سطوح مقاومت بعدی ۱۵۲۴ و ۱۵۳۴ افزایش خواهد داشت.

این موضوع را حرکت افزایشی قیمت از سطح حمایت ۱۴۸۳ در چارت پایین نشان داده است. همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح حمایت ۱۴۸۳ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۱۴۰۰ به ۱۵۳۴ تشکیل شده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در حرکت نزولی به شرط شکسته شدن سطوح حمایت ۱۵۰۲ و ۱۵۰۰ و تثبیت کندل دو ساعته پایین این سطوح منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطوح ۱۴۹۶ و ۱۴۸۳ می شود. در مجموع از اطراف سطح مقاومت ۱۵۲۴ شاهد حرکات اصلاحی نزولی هستیم اما چشم انداز کلی تغییر چندانی نکرده است.

در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۲۴ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن تارگت بعدی ۱۵۳۴ و ۱۵۴۶ خواهد بود. سطوح حمایت نیز به ترتیب بر روی ۱۵۰۲ و ۱۵۰۰ تشکیل شده اند. در نمودار پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

گمانه زنی ها از اینکه بانکهای مرکزی بزرگ در سراسر جهان در حال تدوین محرکهای اقتصادی هستند نگرانی ها از رکود شدید اقتصادی کاهش یافته است و این مساله باعث بهبود بازارهای سهام بین الملل شده است و قیمت جهانی طلا پایین سطوح مقاومت ۱۵۱۴ و ۱۵۲۴ در نوسان است.

چین با اصلاحات نرخ بهره خود که انتظار می رود هزینه های استقراض شرکتها را پایین آورد و گزارش های مربوط به محرک های جدید مالی در آلمان به تقویت جریان ریسک پذیری کمک کرده اند و این موضوع باعث کاهش قیمت جهانی طلا به نزدیکی سطح ۱۵۰۲ شده است.

برای امروز باید دید موفق به شکست سطح حمایت روانی ۱۵۰۰ خواهد شد یا خیر. در واقع می توان گفت به دنبال امیدواری ها نسبت به اتخاذ سیاست های پولی محرک اقتصادی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان و اقدامات اقتصادهای بزرگی نظیر آلمان و چین برای کاستن از نگرانی های سرمایه گذاران ، این احتمال وجود دارد که در صورت شکست سطح حمایت روانی ۱۵۰۰ قیمت جهانی اونس طلا تا سطوح حمایت بعدی ۱۴۸۳ و ۱۴۷۹ اصلاح کند.

در حال حاضر تمرکز بازار روی سمپوزیوم سالانه بانک فدرال رزرو آمریکا در هفته جاری است تا سرنخ هایی از رویکرد پولی آینده بانک مرکزی آمریکا به دست بیاورد و براساس معاملات آتی هم اکنون ۷۴ درصد احتمال آن می رود که نرخ بهره بانک فدرال در جلسه ماه سپتامبر سال میلادی جاری به میزان ۲۵ واحد پایه کاهش یابد.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا خبر خاصی اعلام نخواهد نشد و تجربیات اخیر حاکی از آن است که نوسانات اونس طلا متکی به تغییرات در وضعیت بازارهای مالی مخصوصا تغییرات منحنی بازدهی اوراق قرضه و نوسانات بازارهای سهام باقی خواهد ماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا