تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU9) پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح حمایت ۵۴٫۰۷ دلار در هر بشکه را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطوح حمایت بعدی ۵۳٫۴۵ و ۵۲٫۶۰ سقوط کند که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از یک موج نزولی از سطح ۵۸٫۸۲ تشکیل شده است. الگوی قیمت از سطح ۵۳٫۵۴ (پایین ترین سطح ۱۲ اوت ۲۰۱۹) بیشتر شبیه به یک الگوی سر و شانه است که به تارگت نزولی در حدود سطح ۵۰ اشاره دارد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص شده است شانه سمت راست در بین سطوح ۵۴٫۰۷ و ۵۴٫۹۸ شکل گرفته است و این الگو به محض شکسته شدن سطح حمایت ۵۴٫۰۷ مورد تایید قرار خواهد گرفت. این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه قیمت بتواند به هر دلیلی به بالای سطح مقاومت ۵۵٫۷۱ برسد و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود موجب تقویت قیمت آن به ترتیب به سطوح ۵۶٫۴۴ و ۵۶٫۹۶ می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت خام سبک آمریکا توانسته است که حرکت افزایشی شارپی خود از سطح ۵۰٫۵۲ را در حوالی سطح مقاومت ۵۶٫۹۶ تکمیل کند و این موضوع را ناتوانی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۵۶٫۹۶ و خط روند نزولی رسم شده از سطح ۶۰٫۹۴ نشان داده است و این بدان معنی است که روند نزولی قیمت از سطح ۶۰٫۹۴ هنوز پایدار است و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی افزایشی محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۵۵٫۷۱ خواهد بود.

در بررسی چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا روند نزولی خود به سطوح ۵۱٫۶۲ و ۵۱٫۰۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۰٫۹۴ و خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۴۲٫۳۶ به ۶۶٫۶۰) را احیا کرده است و دیر یا زود در این موج نزولی C می تواند تا سطح ۴۴٫۹۴ کاهش داشته باشد که این سطح در چارت روزانه مشخص گردیده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV9) پیش بینی می شود قیمت آن ابتدا تا نزدیکی سطح مقاومت ۵۹٫۹۲ افزایش یابد و بعد از آن مجدد به سطح حمایت ۵۸٫۱۳ کاهش یابد و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۵۷٫۵۶ سقوط کند.

این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت تایم فریم یک ساعته به وضوح نشان داده است و به نظر می رسد که حرکت اصلاحی که از نرخ ۵۷٫۱۹ آغاز شده بود، در سطح ۶۱٫۵۴ در چارت روزانه به پایان رسیده است و با شروع مجدد حرکت نزولی، احتمال سقوط بیشتر وجود دارد.

براساس آن چیزی که در چارت دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از یک موج نزولی (C) از سطح ۶۵٫۴۲ تشکیل شده است و این موج توسط موج صعودی (x) عمیقا معکوس شده است و این چهارمین موج از الگوی زیگزاگ دو قلو شکل گرفته از سطح ۶۷٫۶۵ (بالاترین سطح ۱۱ جولای ۲۰۱۹) است.

از منظر تحلیل تکنیکال کاهش عمیق قیمت در روز ۱۴ اوت ۲۰۱۹ قویا نشاندهنده ادامه ی این الگو است و موج پنجم یعنی موج (a) می تواند قیمت را تا خط روند نزولی رسم شده یعنی تا حدود سطح ۵۲٫۰۰ پایین بکشاند و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی افزایشی محدود به سطوح مقاومت ۵۹٫۹۲ یا ۶۰٫۵۶ خواهد بود.

در بررسی چارت روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال در شکست سطح مقاومت ۶۱٫۵۴ ناموفق بوده که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از یک موج نزولی (C) از سطح ۷۵٫۶۰ قرار گرفته است و این ناتوانی قیمت در شکست سطح مقاومت تاییدی در جهت تکمیل شدن این موج افزایشی قیمت است که از سطح حمایت ۵۷٫۱۹ شکل گرفته است.

به باور ما این موج نزولی (C) در میان مدت و بلند مدت از توانایی زیادی برای ریزش قیمت تا محدوده ۵۲٫۸۵ و ۳۸٫۷۹ برخوردار است و الگوی پرچم نیز به تارگت نزولی ۵۲٫۸۵ بعد از شکسته شدن سطح حمایت ۵۷٫۱۹ دلار در هر بشکه اشاره دارد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن