تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن در این هفته هنوز پیش بینی می شود قیمت آن از سطح مقاومت ۵۷۹۷ دلار در هر تن عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی ۵۹۸۸ افزایش داشته باشد و این موضوع را تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت قوی ۵۷۰۳ و ۵۶۰۵ نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین قیمت جهانی مس به وضوح دیده می شود این سطوح هر یک بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۶۰۸ و خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۴۳۱۸ به ۷۲۵۴ تشکیل شده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال قویا پیش بینی می شود که در طی یک الی دو هفته آینده قیمت جهانی مس در بالای این سطوح حمایت در نوسان باشد و این به معنای آن است که کف موج نزولی C موقتا تکمیل شده است. این در حالی است که در حرکت کاهشی چنانچه سطح حمایت ۵۷۰۳ با قدرت شکسته شود و کندل روزانه پایین آن بسته شود می بایست در سناریوی افزایشی تجدید نظر کرد و تارگت نزولی ۵۶۰۵ را دنبال کرد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی ‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن در این هفته هنوز پیش بینی می شود که قیمت آن سطح مقاومت ۱۸۲۳ را لمس کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۱۸۴۸ افزایش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت به وضوح مشخص کرده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۱۹۵۱ به ۱۷۴۵ تشکیل شده است و قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی توانسته که از سطح مقاومت ۱۷۹۳ عبور کند و هم اکنون در حال افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۸۲۳ است که به روشنی با پیکان مشخص گردیده است.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی قیمت این فلز از سطح ۱۷۴۵ (پایین ترین سطح ۱۷ ژوئن ۲۰۱۹) بیشتر شبیه به یک الگوی کف دو قلو (Double Bottom) است که به تارگت افزایشی ۱۸۷۲ اشاره کرده است. این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۷۹۳ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۱۷۷۵ دلار در هر تن می شود که در چارت مشاهده می فرمائید. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن