تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV9) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۵۴٫۹۸ دلار در هر بشکه را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۵۴٫۰۷ کاهش یابد که این موضوع را تکمیل شدن موج افزایشی قیمت از سطح ۵۳٫۷۷ (پایین ترین سطح ۱۵ اوت ۲۰۱۹) نشان داده است. همانطور که در چارت پایین به وضوح دیده می شود این سطح حمایت ۵۴٫۹۷ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۵۸٫۸۲ قرار گرفته است.

این بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن سطح مقاومت قیمت را بر روی ۵۶٫۴۴ نشان می دهد که توسط خط روند نزولی رسم شده تبدیل به مقاومت مهمی شده است. در چارت پایین قیمت نفت خام سبک آمریکا دو مرتبه در شکست سطح مقاومت ۵۶٫۴۴ ناموفق بوده است و این عدم توانایی نشاندهنده شکل گیری پیک و سقف قیمت در حوالی این سطح است و اگر قیمت آن به هر دلیلی به بالای این سطح مقاومت موجب تقویت قیمت به سطح ۵۷٫۳۵ خواهد شد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در چارت روزانه نیز به نظر می رسد که قیمت آن در منطقه خنثی و رنج ۵۴٫۴۸ و ۵۷٫۳۴ در نوسان است که این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۴۲٫۳۶ به ۶۶٫۶۰ تشکیل شده اند. در چارت پایین افزایش قیمت به بالای سطح ۵۷٫۳۴ تاییدی در جهت استمرار رالی افزایشی آغاز شده قیمت از سطح ۵۰٫۵۲ (پایین ترین سطح ۷ اوت ۲۰۱۹) می باشد و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۴٫۴۸ شکسته شود موجب استمرار روند نزولی قیمت به سوی سطح ۵۱٫۶۲ می شود.

بررسی امواج الیوت ویو تمایلات بازار را بیشتر کاهشی نشان می دهد زیرا موج نزولی C که از سطح ۶۰٫۹۴ شروع شده هنوز تکمیل نشده است و دیر یا زود قیمت آن تا سطوح ۵۱٫۰۵ و ۴۴٫۹۴ یعنی تا خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی کاهش خواهد یافت.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند.

نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV9) پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح حمایت ۵۹٫۵۴ را لمس کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۵۹٫۱۰ سقوط کند که در چارت به وضوح مشاهده می فرمائید.

همانطور که در چارت دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۵۷٫۶۷ به ۶۱٫۴۱ تشکیل شده است و کاهش کنونی قیمت از سطح ۶۱٫۴۱ ممکن است تا سطح ۵۷٫۶۷ امتداد داشته باشد و این موضوع را تکمیل شدن چرخه سه موجی قیمت از سطح ۵۵٫۸۸ (پایین ترین سطح ۷ اوت ۲۰۱۹) نشان داده است.

از نگاه تحلیل تکنیکال کاهش کنونی قیمت نفت برنت دریای شمال صرفا به عنوان بخشی از نوسانات خنثی قیمت بین سطوح ۵۵۷٫۶۷ و ۶۱٫۴۱ در نظر گرفته می شود و در هر دو مورد این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن تا سطح ۵۷٫۶۷ ریزش داشته باشد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی اولین سطح مقاومت قیمت بر روی ۶۰٫۵۳ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود موجب تقویت جزئی و کوتاه قیمت به نزدیکی سطح مقاومت ۶۰٫۸۶ خواهد شد.

لازم به ذکر است در چارت روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال دو مرتبه در شکست سطح مقاومت ۶۱٫۵۴ – خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از یک موج نزولی (C) از سطح ۷۵٫۶۰ ناموفق بوده است. به باور ما موج نزولی (C) می تواند قیمت آن را تا سطوح ۵۲٫۸۵ و ۳۸٫۷۹ پایین بکشاند اما بهتر است تارگت نزولی واقع بینانه را در حدود سطح ۵۷٫۱۹ دلار در هر بشکه در نظر گرفت.

امروز همه نگاه ها به سخنرانی جرومی پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا در جکسون هول معطوف شده است. انتظار می رود جرومی پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا در سخنرانی امروز خود در جکسون هول سرنخ هایی در این باره بدهد که آیا بانک فدرال رزرو برای دومین بار در طی سال جاری اقدام به کاهش نرخ بهره خواهد کرد یا خیر. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن