تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود که قیمت آن در صورت شکست سطح ۱۵۱۹ به سوی سطح حمایت بعدی ۱۴۹۶ کاهش یابد و این حرکت را ناتوانی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۵۴۶ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی از یک موج صعودی (c) از سطح ۱۲۶۵ تشکیل شده است. هر چند هدف نهایی این موج سطح ۱۵۶۸ است اما عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۵۴۶ افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت ۱۵۶۸ را با شک و تردید همراه ساخته است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال از آنجایی که سطح حمایت ۱۵۲۴ شکسته شده است سقوط قیمت به سوی سطح ۱۴۹۶ نسبت به احتمال تقویت مجدد به سطح مقاومت ۱۵۴۶ زیاد است که این موضوع را واگرایی کاهشی در اندیکاتور روزانه RSI به وضوح نمایان ساخته است.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کامل روزانه بالای سطح مقاومت ۱۵۴۶ باعث تقویت محدود قیمت به سطح مقاومت بعدی ۱۵۶۸ می شود که این سناریو برای امروز نامحتمل است. در نمودار پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از منظر تحلیل بنیادی تحولات مثبت دیروز مرتبط با مذاکرات تجاری آمریکا و چین جریان ریسک پذیری در بازارهای پرریسک را افزایش داده است و همین مساله منجر به کاهش قیمت جهانی اونس طلا از سطح ۱۵۵۴ به پایین سطح حمایت ۱۵۲۴ شده است و در مسیر اولین نزول هفتگی در ۵ هفته اخیر قرار دارد اما با این وجود ، به دلیل نگرانی ها از کندی رشد اقتصاد جهانی، قیمت جهانی اونس طلا همچنان در مسیر ثبت چهارمین افزایش قیمت ماهانه متوالی خود قرار دارد.

اخبار منتشره دیشب در مورد جنگ تجاری آمریکا و چین و مذاکرات تجاری باعث رشد شاخص های سهام در بازارهای بورس آمریکا و امروز نیز در بورس های سهام بین الملل شده است و در بازارهای اوراق قرضه نیز شاهد رشد بازدهی اوراق قرضه بوده ایم و این موجب تقویت ارزش دلار آمریکا و تضعیف قیمت جهانی طلا شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز اعلام کرد که رایزنی های تجاری بین دو کشور صورت گرفته و برای انجام گفتگوهای بیشتر برنامه ریزی شده است و از سوی دیگر وزارت بازرگانی چین نیز اعلام کرد در مورد برگزاری دیدارهایی در ماه سپتامبر بین دو طرف رایزنی شده است.

اما اعلام کرد که این مهم است که واشنگتن افزایش تعرفه ها را متوقف کند و از این رو زمزمه مذاکره تجاری چین و آمریکا قیمت جهانی اونس طلا را فعلا کاهش داده است و در صورت شکست سطح ۱۵۱۹ می تواند منجر به کاهش قیمت به ترتیب به سطوح ۱۵۰۹ و ۱۴۹۶ می شود که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا