تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود که قیمت آن تنها در صورت شکست سطح ۱۵۱۷ به سوی سطح حمایت بعدی ۱۴۹۶ کاهش یابد و این حرکت را ناتوانی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۵۴۶ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی از یک موج صعودی (c) از سطح ۱۲۶۵ تشکیل شده است. هر چند هدف نهایی این موج سطح ۱۵۶۸ است اما عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۵۴۶ افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت ۱۵۶۸ را با شک و تردید همراه ساخته است.

از منظر تحلیل تکنیکال از آنجایی که سطح حمایت ۱۵۲۴ شکسته شده است سقوط قیمت به سوی سطح ۱۴۹۶ نسبت به احتمال افزایش مجدد آن به سطح مقاومت ۱۵۴۶ زیاد است که این موضوع را واگرایی کاهشی در اندیکاتور روزانه RSI به وضوح نمایان ساخته است.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کامل روزانه بالای سطح مقاومت ۱۵۴۶ باعث تقویت محدود قیمت به سطح مقاومت بعدی ۱۵۶۸ می شود. در نمودار پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از منظر تحلیل بنیادی آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۸۷۸٫۳۰۶ تن تغییر یافت و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطه بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.

قیمت جهانی اونس طلا بدلیل تقویت ارزش دلار آمریکا مقدرای فعلا موفق به تثبیت کامل بالای سطح مقاومت ۱۵۴۶ نشده است و در حوالی سطح ۱۵۲۴در نوسان است. نکته قابل توجهی در خصوص اونس طلا فعلا وجود ندارد بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطوح ۱۵۱۷ یا ۱۵۴۶ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

این در حالی است که نگرانی ها از کاهش رشد اقتصاد جهانی ناشی از تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین قیمت را در نزدیکی سطوح اوج چند ساله قرار داده است. شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز به بالاترین رقم در طی بیش از ۲ سال گذشته افزایش یافته است.

از آنجایی که اونس طلا به دلار آمریکا قیمت گذاری می شود افزایش ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار سبب می شود تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر گرانتر برسد و در نتیجه تقاضا پایین آمده و قیمت اونس طلا را نیز کاهش می دهد.

بطور کل فلزاتی که به دلار قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست. در تقویم اقتصادی امروز از آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران شاخص موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای آمریکا (ISM) در ماه اوت اعلام می شود و پیش بینی می شود از رقم قبلی ۵۱٫۲ به ۵۱٫۱ تغییر یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا