تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن همچنان با سطح مقاومت ۱۵۴۶ مواجه شود و در صورت شکست آن و تثبیت کامل کندل روزانه بالای آن باعث تقویت قیمت به سطوح ۱۵۶۸ و ۱۵۹۵ می شود که لازمه آن عبور از سطح ۱۵۵۷ (بالاترین سطح دیروز) می باشد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۵۴۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی از یک موج صعودی (c) از سطح ۱۲۶۵ قرار گرفته است و به نظر می رسد که قیمت پس از چند مرتبه ناکامی در تثبیت بالای این سطح مقاومت در حال آزمایش مجدد این سطح باشد که فعلا موفق به تثبیت کندل روزانه بالای آن نشده است.

واگرایی کاهشی در اندیکاتور روزانه هر گونه افزایش و تثبیت کامل قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۵۴۶ را با شک و تردید همراه ساخته است و این نشاندهنده خسته شدن روند صعودی قیمت است مگر آنکه کندل روزانه بالای این سطح مقاومت بسته شود. البته یک استثنا وجود دارد و آن اینکه اگر اندیکاتور RSI به بالای سطح ۷۰ برسد دیگر واگرایی کاهشی مورد توجه نخواهد بود و می بایست منتظر رالی افزایشی قیمت به بالای سطح ۱۵۵۷ بود.

از نظر تئوری امواج الیوت ویو ، این رالی افزایشی قیمت می تواند در موج v صورت گیرد. لازم ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل روزانه پایین سطح حمایت ۱۵۲۴ منجر به کاهش قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۱۴۹۶ می شود. در نمودار پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از منظر تحلیل بنیادی امروز آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۸۹۵٫۹۰۱ تن افزایش یافت و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطه بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد. امروز اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه چین و آمریکا موافقت کردند یک مذاکرات تجاری در سطح مقامات عالی رتبه در اوایل ماه اکتبر در واشنگتن برگزار شود.

طبق اعلام وزارت بازرگانی چین، هر دو طرف با این موضوع که باید با یکدیگر همکاری کرده و اقدامات عملی را در پیش بگیرند تا شرایط مناسبی برای رایزنی ایجاد کنند، موافقت کردند. قرار است گروه‌های بازرگانی دو کشور در اواسط سپتامبر و پیش از دیدار مقامات عالی رتبه در اکتبر، مذاکراتی را برگزار کنند و سخنگوی دفتر نماینده تجاری آمریکا نیز تایید کرد که لایتیزر و منوچین با لیو صحبت کرده‌اند و اعلام کرد آنها موافقت کرده‌اند که مذاکرات تجاری در سطح وزیران دو کشور در هفته‌های آینده در واشنگتن برگزار شود.

انتشار این خبر در معاملات امروز تا بدین جای کار باعث تثبیت قیمت جهانی اونس طلا پایین سطح مقاومت ۱۵۴۶ شده است و برای امروز می بایست منتظر شکست یکی از سطوح ۱۵۵۷ یا ۱۵۲۴ بود تا جهت حرکت بازار مشخص گردد. در تقویم اقتصادی آمریکا امروز شاخص مدعیان بیمه بیکاری هفتگی ، شاخص ماهیانه اشتغال بخش خصوصی آمریکا (ADP) و شاخص موسسه مدیریت عرضه بخش غیر کارخانه ای آمریکا (ISM) در ماه اوت اعلام خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا