تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV9) پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۵۶٫۹۶ دلار در هر بشکه را دومرتبه تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۵۸٫۴۸ صعود کند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۶۰٫۹۴ به ۵۰٫۵۳ تشکیل شده است.

قیمت نفت خام سبک آمریکا چندین مرتبه در شکست این سطح مقاومت ناموفق بوده است و هنوز مشخص نیست که این بار موفق خواهد شد یا خیر. از منظر تحلیل تکنیکال با وجود مومنتوم افزایشی قوی با توجه به اینکه سطح مقاومت دیگری در ۵۷٫۱۰ – خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج صعودی (c) از سطح ۵۲٫۹۹ وجود دارد این احتمال وجود دارد که قیمت آن دوباره با کاهش مواجه شود.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

با این حال حرکت اصلاحی نزولی احتمالی احتمالا کوتاهتر از دو مورد کاهش عمیق قبلی به ۵۲٫۹۹ خواهد بود. محتمل ترین سناریوی ممکن آن است که هر گونه حرکت اصلاحی نزولی محدود به سطح حمایت ۵۵٫۷۴ باشد. در چارت روزانه نیز قیمت در تلاش برای عبور از خط روند نزولی رسم شده و سطح مقاومت ۵۷٫۱۶ می باشد که اگر موفق شود سیگنال افزایش تا سطح مقاومت بعدی ۶۰٫۹۴ صادر خواهد کرد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX9) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۶۲٫۵۴ صعود کند که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج صعودی c تایید کرده است. همانطور که در چارت دیده می شود رالی افزایشی قیمت در روز گذشته تاییدی در جهت استمرار روند صعودی آغاز شده از سطح ۵۵٫۸۸ (پایین ترین سطح ۷ اوت ۲۰۱۹) می باشد و این رالی افزایشی در موج صعودی c صورت گرفته که از سطح ۵۷٫۲۳ شکل گرفته و شامل پنح موج کوچک می باشد.

در چارت پایین همانطور که به وضوح دیده می شود تاکنون فقط سه موج آن تکمیل شده است و قیمت هم اکنون در موج نزولی ۴ قرار دارد که به احتمال زیاد این موج در بالای سطح حمایت ۵۹٫۸۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج c) به پایان خواهد رسید و بعد از آن می بایست منتظر افزایش قیمت در موج صعودی ۵ بود که می تواند در این موج قیمت را تا سطح ۶۲٫۵۴ بالا بکشاند. افزایش قیمت به سطح ۶۲٫۵۴ یک نقطه عطفی در چارت روزانه بوجود خواهد آورد که نشاندهنده وارونه شدن روند نزولی قیمت از سطح ۷۵٫۶۰ می باشد.

در چارت روزانه این روند در یک موج نزولی C شکل گرفته است و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از این موج سطح مقاومت قیمت را بر روی ۶۱٫۵۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهد و قیمت نفت برنت دریای شمال چندین بار در شکست این سطح مقاومت ناموفق بوده است.

برای امروز افزایش قیمت به سطح ۶۲٫۵۴ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح مقاومت ۶۱٫۵۴ خواهد بود که می تواند زمینه را برای صعود بیشتر به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۶٫۹۱ فراهم آورد. شایان ذکر است در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۱٫۵۴ دلار در هر بشکه با قدرت شکسته شود می بایست سناریوی افزایشی قیمت در میان مدت را دنبال کرد. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن