تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

در قیمت نفت خام سبک آمریکا برای امروز پیش بینی می کنیم چنانچه قیمت بتواند از سطح مقاومت ۱۰۶٫۳۰ دلار/بشکه عبور کند و به سطح ۱۰۶٫۵۰ برسد آن وقت می تواند تا سطح ۱۰۷٫۲۶ دلار/بشکه افزایش یابد که در نمودار زیر مشخص است.

همانطور که در چارت زیر می بینیم قیمت همچنان در اطراف سطح مقاومت و رزیستنس بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی در نوسان است و هنوز موفق نشده است که از آن رد شود اما به باور ما این منطقه بزودی شکسته خواهد شد و قیمت در مسیر افزایشی تا سطح ۱۰۷٫۲۶ قرار خواهد گرفت که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی تشکیل شده است.

بدین ترتیب برای امروز چشم انداز حرکت متمایل به صعودی است و در این مسیر، هدف رسیدن قیمت به خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی است. برای تغییر حرکت صعودی نیز می بایست قیمت به زیر نرخ ۱۰۵٫۹۰ برسد که سطح حمایت اولیه بر روی همین نرخ تشکیل شده است. بنابراین برای امروز در صورت تثبیت کامل قیمت در بالای سطح ۱۰۶٫۵۰ بازگشت حرکت صعودی تایید شده و راه برای صعود قیمت نفت خام سبک آمریکا تا هدف ۱۰۷٫۲۶ دلار/بشکه هموار خواهد شد.


  نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال نیز کاملا مشخص است که قیمت با سطح مقاومت ۱۰۹٫۰۹ دلار/بشکه مواجه است که به باور ما بزودی از این منطقه عبور خواهد کرد و در حرکت صعودی، تایید صعود قیمت در بالای نرخ ۱۰۹٫۲۴ می تواند موجب صعود بیشتر قیمت نفت برنت تا سطح ۱۱۰٫۰۹ (سطح ۱۰۰ درصدی) گردد .

چنانچه اشاره کردیم، قرار گرفتن قیمت در بالای نرخ ۱۰۹٫۰۹ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) به معنای شروع حرکت افزایشی است، با شکسته شدن سطح ۱۰۹٫۲۴ این حرکت بیشتر تایید می شود و حرکت افزایشی بسیار قدرتمند خواهد بود.

در حقیقت با شکسته شدن سطح مقاومت ۱۰۹٫۰۹ هدف بعدی ، یعنی رسیدن قیمت به نرخ ۱۱۰٫۰۹ را برای بازار به تصویر خواهد کشید و به همراه آن، انتظار می رود، حرکت افزایشی باز هم ادامه داشته باشد.

از نظر فاندامنتال نیز اختلالات تازه در صادرات نفت لیبی به تقویت بیشتر قیمت نفت در بازارهای جهانی انجامیده است و از آنجایی که تقاضای فصلی رو به افزایش است و اختلالات ایجاد شده در عرضه نفت تعادل بین عرضه و تقاضا را بر هم زده است، یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت نفت محسوب می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت