تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV9) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۵۵٫۷۴ دلار در هر بشکه را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۵۴٫۵۱ کاهش یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۵۵٫۷۴ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۶۰٫۹۴ به ۵۰٫۵۳ قرار دارد و قیمت آن چهار مرتبه در شکست این سطح ناموفق بوده و این احتمال قویا وجود دارد که این بار بتواند به زیر این سطح حمایت کاهش یابد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال تا زمانیکه قیمت نفت خام سبک آمریکا نتوانسته به بالای سطح مقاومت ۵۶٫۹۶ برسد نشانه های تکنیکی کاهشی است و افزایش قیمت از سطح ۵۲٫۸۴ (پایین ترین سطح ۳ سپتامبر ۲۰۱۹) می تواند به پنج موج کوچک تقسیم شود و این ساختار پنج موجی نشان می دهد که احتمال شکست سطح مقاومت ۵۶٫۹۶ ضعیف است.

در چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا نتوانسته به بالای خط روند نزولی رسم شده و سطح مقاومت ۵۷٫۱۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۰٫۹۴) برسد و این عدم توانایی قیمت در شکست این سطوح مقاومت به منزله ی کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت ۵۴٫۸۳ در چارت روزانه است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX9) پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را در پایین سطح مقاومت ۶۱٫۵۴ در نوسان باشد یا اینکه به سوی سطح حمایت ۵۷٫۱۹ اصلاح کند. همانطور که در چارت دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از یک موج نزولی (C) از سطح ۷۵٫۶۰ قرار گرفته است و تا زمانیکه قیمت آن نتوانسته به بالای این سطح مقاومت برسد موج نزولی (C) تکمیل نخواهد شد و می تواند قیمت را در این موج تا سطح ۵۲٫۸۵ پایین بکشاند.

از منظر تحلیل تکنیکال در حرکت صعودی چنانچه قیمت آن به بالای سطح مقاومت ۶۱٫۵۴ برسد زمینه را برای تقویت قیمت به سطح مقاومت بعدی ۶۶٫۹۱ ایجاد خواهد کرد و برای تایید شکست آن لازم است که قیمت آن با قدرت در بالای سطح مقاومت ۶۱٫۵۴ حداقل برای دو ساعت تثبیت شود. همانطور که در چارت دیده می شود دیروز قیمت نتوانست خود را بالای این سطح مقاومت تثبیت کند و به همین دلیل در زیر این سطح مقاومت بسته شد.

بررسی چارت یک ساعته نیز شانس افزایش قیمت در معاملات امروز را ضعیف نشان می دهد زیرا چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۵۷٫۲۳ تکمیل شده است و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن تا سطوح ۵۹٫۸۲ و ۵۹٫۲۰ اصلاح کند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۵۷٫۲۳ به ۶۲٫۴۰ دلار در هر بشکه قرار دارند.

از منظر تحلیل بنیادی با توجه به کاهش رشد اقتصاد جهانی، وضعیت نامشخص تجارت جهانی و افزایش ریسک ها در بازارهای مالی احتمال افزایش قیمت نفت چندان بالا نیست. نگرانی ها از تولید نفت شیل در آمریکا و نگرانی های موجود در بخش تقاضا موجب شده تا چشم انداز افزایش قیمت تضعیف شود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن