تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV9) پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح مقاومت ۵۸٫۵۹ دلار در هر بشکه را لمس کند و با شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۵۹٫۷۵ افزایش یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج c یا موج (۳) از سطح ۵۴٫۸۳ در نوسان است و هر دو این موجها قادر هستند قیمت را تا سطح ۵۹٫۷۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) هدایت کنند.

از منظر تحلیل بنیادی هر چند قیمت نفت خام سبک آمریکا در واکنش به سطح مقاومت ۵۸٫۵۹ بعد از انتشار خبر برکناری جان بولتون مقداری به نرخهای پایین اصلاح کرده است اما این حرکت اصلاحی در حوالی سطح حمایت ۵۷٫۲۹ به پایان رسیده است و بعد از آن مجدد می بایست منتظر از سرگیری حرکت افزایشی قیمت باشیم که در چارت پایین مشخص گردیده است.

به خصوص اینکه طبق گزارش انستیتوی نفت آمریکا میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته با کاهش مواجه شده است به طوریکه میزان ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۶ سپتامبر ۷٫۲ میلیون بشکه کاهش داشته و به ۴۲۱٫۹ میلیون بشکه رسیده در حالی که کاهش ۲٫۷ میلیون بشکه ای پیش بینی می شد. برای امروز در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران پیش بینی می شود آمارهای رسمی کاهش ۲٫۶- میلیون بشکه ای موجودی ذخایر نفت آمریکا را نشان دهد.

در چارت روزانه حرکت اصلاحی صرفا به عنوان یک موج پول بک به سوی سطح حمایت ۵۷٫۱۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از یک موج C از سطح ۶۰٫۹۴) در نظر گرفته می شود و مادامیکه قیمت آن بالای سطح حمایت ۵۷٫۱۶ در نوسان است این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن تا سطح مقاومت بعدی ۶۰٫۹۴ صعود کند و سیگنال روشنی از شروع حرکت صعودی با هدف رسیدن قیمت به سطوح بالاتر ظاهر خواهد شد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX9) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح مقاومت ۶۴٫۵۷ افزایش یابد و این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت نشان داده است.

همانطور که در چارت دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال در موج افزایشی C یعنی موج (۳) قرار گرفته است که هر دو این موجها قادر هستند قیمت را تا سطح ۶۴٫۵۷ برسانند و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی واقع شده است.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۴٫۷۷۱- میلیون بشکه به میزان ۲٫۶۰۰- میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

کاهش روز گذشته قیمت صرفا یک موج پول بک به سوی سطح مقاومت پیشین در سطح ۶۲٫۶۰ می باشد که حالا این سطح تبدیل به سطح حمایت شده است و تنها در صورت کاهش بیشتر قیمت به زیر این سطح سیگنالی در جهت تکمیل شدن موج افزایشی C صادر خواهد کرد که می تواند تارگت های نزولی ۶۱٫۳۷ و ۶۰٫۶۲ را نمایان سازد.

در بررسی چارت روزانه نیز قیمت نفت برنت دریای شمال سطح مقاومت ۶۱٫۵۴ – خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از یک موج نزولی (C) از سطح ۷۵٫۶۰ – را شکسته است و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن تا سطح مقاومت بعدی ۶۶٫۹۱ افزایش داشته باشد. الگوی کف دو قلو در حوالی سطح حمایت ۵۷٫۱۹ دلار در هر بشکه نیز اشاره به همین تارگت صعودی دارد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن