تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV9) پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح ۵۴٫۶۴ و ۵۵٫۶۱ دلار در هر بشکه در نوسان باشد و با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود ، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۵۰٫۵۲ به ۵۸٫۷۶ قرار دارد و در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۵۵٫۶۱ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۵۶٫۳۴ می شود که این سطح سقف موج ۴ محسوب می شود.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال این موج بخشی از چرخه پنج موجی از سطح ۵۸٫۷۶ است و این حالت پنج موجی قیمت به معنای توسعه الگوی زیگزاگ یا روند نزولی میان مدت است و در هر دو مورد این احتمال وجود دارد که مجدد سطح ۵۰٫۵۲ تاچ شود. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۴٫۶۴ شکتسه شود منجر به کاهش قیمت آن تا سطح حمایت بعدی ۵۳٫۶۷ می شود.

در چارت روزانه قیمت آن در تلاش برای شکست سطح حمایت ۵۴٫۸۳ – خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از یک موج نزولی (C) از سطح ۶۰٫۹۴ –  است که شکست آن منجر به کاهش قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۵۲٫۹۴ می شود و در این موج در میان مدت قیمت را تا سطوح ۵۱٫۰۵ و ۴۴٫۹۴ پایین بکشاند که در چارت روزانه مشاهده می فرمائید.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX9)  پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح ۵۹٫۸۳ و ۶۰٫۷۶ در نوسان باشد و با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد.  باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود ، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد. همانطور که در چارت دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۵۵٫۸۸ به ۶۳٫۷۸ تشکیل شده اند.

در حرکت صعودی چنانچه امروز سطح مقاومت ۶۰٫۷۶ با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۱٫۹۲ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۹٫۸۳ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح ۵۸٫۹۰ خواهد شد.

از منظر تحلیل تکنیکال ساختار پنج موجی قیمت از کاهش قیمت از سطح ۶۳٫۷۸ اشاره به تمایلات کاهشی بازار دارد و این کاهش می تواند اولین قسمت از الگوی زیگزاگ یا موج انگیزشی بزرگتر باشد و در هر دو مورد این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن مجدد پایین ترین سطح روز ۷ اوت ۲۰۱۹ یعنی سطح ۵۵٫۸۸ را تاچ کند.

در بررسی چارت روزانه بعد از ناتوانی قیمت در شکست خط روند نزولی رسم شده و همچنین ناتوانی قیمت در شکست سطح مقاومت ۶۱٫۵۴ این احتمال قویا وجود دارد روند نزولی در موج (C) که از سطح ۷۵٫۶۰ شروع شده از سرگرفته شود و بتواند در این موج نزولی تارگت ۵۲٫۸۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) را نمایان سازد.

لازم به ذکر است بررسی کانال نزولی به تارگت نزولی ۴۷٫۴۸ اشاره کرده است اما بهتر است هدف کاهشی واقع بینانه را در حدود سطح ۵۷٫۱۹ در نظر گرفت و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه کندل روزانه بالای سطح مقاومت ۶۱٫۵۴ دلار در هر بشکه بسته شود می بایست در سناریوی نزولی فوق تجدید نظر کرد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن