تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا  (CLX9)پیش بینی می شود قیمت آن در بین سطوح ۵۸٫۱۱ و ۵۷٫۱۴ دلار در هر بشکه مورد حمایت قرار گیرد و بعد از آن روند صعودی خود از سطح ۵۴ را احیا نماید.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این روند در قالب موج c شکل گرفته است که در این موج قادر است خود را تا سطوح ۶۵٫۳۷ و ۶۷٫۳۲ بالا بکشاند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۶۳٫۴۳ وجود دارد که قوی تر از حد انتظارات ظاهر شده است اما این خیلی استثنای است که این موج c بتواند در حوالی این سطح مقاومت پایان یابد.

در حرکت صعودی چنانچه قیمت بتواند از سطح مقاومت ۶۰٫۲۹ عبور کند سیگنالی در جهت احیای روند صعودی به سوی سطح مقاومت ۶۳٫۴۳ صادر خواهد کرد و در چارت روزانه کاهش عمیق قیمت در روز گذشته بیشتر شبیه به یک الگوی پول بک به سوی خط روند نزولی کشیده شده از سطح ۷۶٫۹۰ محسوب می شود.

به احتمال زیاد این حرکت در حوالی سطح حمایت ۵۷٫۴۸ پایان می یابد که این سطح مابین سطوح ۵۸٫۱۱ و ۵۷٫۱۴ تشکیل شده است. در چارت پایین این پول بک همچنین می تواند یک حرکت به سوی خط گردن از الگوی کف دو قلو در حوالی سطح ۵۱٫۴۸ باشد و در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل روزانه پایین سطح ۵۷٫۴۸ منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح ۵۴٫۰۶ می شود. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX9)  پیش بینی می شود قیمت آن در محدوده ۶۲٫۹۷ و ۶۲٫۴۷ مورد حمایت قرار بگیرد و بعد از آن رالی افزایشی قیمت از سطح ۵۸٫۹۲ را احیا نماید.

همانطور که در چارت دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از یک موج نزولی c از سطح ۶۹٫۶۷ و خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۵۸٫۹۲ قرار دارند.

به باور ما کاهش جاری قیمت به عنوان مرحله سوم از چرخه سه موجی از سطح ۷۱٫۹۵ (بالاترین سطح ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۹) شکل گرفته است و این کاهش به احتمال زیاد در حوالی سطح ۶۲٫۴۷ پایان می یابد. سطح مقاومت قیمت بر روی ۶۵٫۴۷ دیده می شود که اگر از بالا شکسته شود موجب صدور سیگنال در جهت از سرگیری روند صعودی قیمت به سوی سطح ۶۹٫۶۷ می شود.

در بررسی چارت روزانه  قیمت نفت برنت دریای شمال در حوالی سطح ۶۳٫۹۶ مورد حمایت قرار گرفته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۶٫۷۴ می باشد. تحلیل امواج الیوت ویو بیانگر آن است که قیمت در موج C از سطح ۵۵٫۸۸ یعنی سومین موج از یک چرخه احتمالی از سطح ۴۹٫۹۳ (پایین ترین سطح ۲۶ دسامبر ۲۰۱۸) تشکیل شده است.

به باور ما این موج اولین قسمت خود را در حوالی سطح مقاومت ۷۱٫۷۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) تکمیل کرده است. در چارت پایین قسمت جاری به احتمال زیاد در حوالی یکی از سطوح ۶۳٫۹۶ یا ۶۱٫۹۴ پایان می یابد. امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۶٫۹۱۲- میلیون بشکه به میزان ۲٫۴۹۶- میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

در طی ۲۴ ساعته گذشته خبری در بازار منتشر شده است مبنی بر آنکه سطح تولیدات نفت از دست رفته عربستان بسیار زودتر از آنچه پیش بینی می شد بازخواهد گشت و به زودی ۷۰ درصد از ۵٫۷ میلیون بشکه در روز تولید نفت عربستان که در اثر حملات پهپادی یمنی ها متوقف شده بود ازسرگرفته خواهد شد و تولید کامل طی دو تا سه هفته آینده برقرار خواهد شد که این خبر باعث کاهش قیمت نفت در بازارها شده است.

اما برای امروز باید دید در محدوده اشاره شده ۶۲٫۹۷ و ۶۲٫۴۷ دلار در هر بشکه مورد حمایت قرار خواهد گرفت یا خیر. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن