تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن در این هفته همچنان پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۵۹۶۵ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۶۰۴۳ افزایش یابد و این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در موج c تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۵۱۸ (پایین ترین سطح ۳ سپتامبر ۲۰۱۹) است که توانسته به بالای خط روند نزولی رسم شده برسد و شانس افزایش قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۶۰۸۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) وجود دارد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین قیمت جهانی مس دیده می شود موج اصلاحی جاری که در برخورد به سطح مقاومت ۵۹۶۵ اتفاق افتاده صرفا یک موج پول بک به سوی خط روند نزولی رسم شده می باشد که به احتمال زیاد در حوالی سطح حمایت ۵۹۱۴ پایان می یابد و بعد از آن می بایست منتظر از سرگیری روند افزایشی قیمت جهانی مس بود.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۹۱۴ با قدرت شکسته شود تنها منجر به کاهش جزئی قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۵۸۷۳ می شود و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۵۹۶۵ با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت آن به سطوح مقاومت بعدی ۶۰۴۳ و ۶۰۸۸ خواهد شد.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی ‌ترین بورس ‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن در این هفته همچنان پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۱۸۲۶ را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۱۸۵۵ افزایش داشته باشد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

اصل امواج الیوت در واقع یک شکل از تحلیل فنی و تکنیکال است که معامله گران از آن برای تجزیه و تحلیل چرخه بازار مالی و پیش بینی روند بازار با شناسایی شدت در روانشناسی سرمایه گذار، قیمت های بالا و پایین و دیگر عوامل جمعی استفاده می کنند. از منظر تحلیل تکنیکال قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در موج افزایشی C یعنی سومین موج از الگوی مسطح نامنظم قرار دارد که از سطح ۱۷۴۵ (پایین ترین سطح ۱۷ ژوئن ۲۰۱۹) شکل گرفته است.

بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن نشاندهنده رابطه ریاضی نزدیک بین این موج و موج قبلی A می باشد. به باور ما موج اصلاحی نزولی که در برخورد به سطح مقاومت ۱۸۲۶ اتفاق افتاده است به احتمال زیاد در حوالی سطح حمایت ۱۷۹۴ به پایان رسیده است و پیش بینی می شود که قیمت آن در موج C با افزایش روبرو شود.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح حمایت ۱۷۹۴ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به ترتیب به سطوح ۱۷۸۰ و ۱۷۶۲ دلار در هر تن می شود. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن