تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن در صورت شکست سطوح حمایت ۱۴۸۸ و ۱۴۸۰ به سوی سطح حمایت بعدی ۱۴۴۵ کاهش یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۱۴۸۸ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۱۲۶۵ به ۱۵۵۷ تشکیل شده است.

بعد از چند روز نوسان قیمت بالای این سطح قیمت دوباره به پایین این سطح کاهش یافته است و شانس این زیاد است که این بار نیز سطوح حمایت ۱۴۸۸ و ۱۴۷۹ با قدرت شکسته شوند و منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۱۴۴۵ شود.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک کاهش قیمت به زیر سطح حمایت ۱۴۷۹ تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۱۴۸۸ می باشد و این در حالی است که در حرکت صعودی سطح مقاومت قیمت بر روی ۱۵۱۴ وجود دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود موج استمرار موج صعودی به سوی سطوح مقاومت ۱۵۳۶ و ۱۵۵۷ می شود.

در بررسی چارت روزانه خطوط فیبوناچی پروجکشن سطح حمایت قیمت بر روی ۱۴۷۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۱۲۶۵) قرار دارد. در حرکت نزولی چنانچه این سطح حمایت ۱۴۷۹ شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۱۴۵۲ می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال این موج قالب به پنج موج کوچک تقسیم شده است و موج چهارم یعنی موج ۴ در حوالی سطح ۱۳۸۱ به عنوان هدف نزولی قیمت در نظر گرفته می شود. در نمودار پایین روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی دیشب بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره بانکی خود را برای دومین بار طی یک دهه گذشته کاهش داد و از رقم %۲٫۲۵ به %۲٫۰۰ تقلیل داد و در بیانیه خود اعلام نمود که بازار کار آمریکا همچنان قوی است و بانک فدرال در زمان مناسب برای حفظ توسعه اقتصادی عمل خواهد کرد و اعلام کرد تورم زیر ۲ درصد در حال نوسان است. تصمیم دیشب به کاهش نرخ بهره با ترکیب آرای ۷ – ۳ بود.

جیمز بولارد با موضع تهاجمی تر به کاهش نرخ بهره به میزان ۵۰ واحد رای داد ، این در حالی است که جورج و روزنگرین به عدم‌ تغییر نرخ بهره رای دادند. این در حالی است که جورج و روزنگرین قبلاً با عدم کاهش نرخ بهره مخالفت کرده بودند. بانک فدرال می گوید هزینه های خانوارها با سرعت زیادی رو به افزایش است و صادرات و سرمایه گذاری ثابت تجاری تضعیف شده است.

بیانیه بانک مرکزی آمریکا جدا از کاهش نرخ بهره به %۲٫۰۰ که پیشتر مورد انتظار بازارها بود عملاً نسبت به بیانیه قبلی بدون تغییر بود اما گزارش نظر مقامات بانک مرکزی آمریکا درباره نرخهای بهره آتی (dot plot) در سال جاری میلادی تمایلی به کاهش بیشتر نرخ بهره را نشان نداد.

این گزارش نشان می دهد که ۱۰ نفر از اعضای بانک فدرال پیش بینی نرخ مسطح یا بالاتر در سال جاری کرده اند ، در حالی که ۷ نفر انتظار کاهش تنها یک پله نرخ بهره در سال جاری دارند و در سال آینده ۸ تن از اعضای بانک فدرال نظر به یک پله کاهش نرخ بهره دارند‌‌ ، در حالی که ۹ نفر برای سال آینده هیچ تغییری در میزان نرخ بهره یا افزایش نرخ بهره نمی بینند.

لحن بیانیه بانک فدرال رزرو آمریکا از آنجایی که سیگنال روشنی در جهت کاهش بیشتر نرخ بهره در سال جاری میلادی به بازارها صادر نکرد تند (Hawkish) است و ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار با افزایش روبرو شده است.

از آنجایی که اونس طلا به دلار آمریکا قیمت گذاری می شود افزایش ارزش دلار آمریکا سبب می شود تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر گرانتر برسد و در نتیجه تقاضا پایین آمده و قیمت اونس طلا را نیز کاهش می دهد. بطور کل فلزاتی که به دلارآمریکا قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا