تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLX9) پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۵۹٫۰۹ دلار در هر بشکه را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۶۰٫۲۹ صعود کند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت آن در منطقه ۵۸٫۱۱ و ۵۷٫۱۴ مورد مقاومت قرار گرفته که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از یک موج صعودی c از سطح ۵۴٫۰۰ تشکیل شده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال این موج در سطح ۶۳٫۴۳ با مقاومت مواجه شده است و به رغم دو مرتبه کاهش قیمت در برخورد به این سطح مقاومت این موج c هنوز تکمیل نشده و قادر است که تا سطوح ۶۵٫۳۷ و ۶۷٫۳۲ افزایش داشته باشد.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۷٫۱۴ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۵۵٫۲۰ می شود و این کاهش به معنای پر شدن گپ روز ۱۶ سپتامبر می باشد. در چارت روزانه نیز حرکت پول بک به سمت خط روند نزولی رسم شده از سطح ۷۶٫۹۰ به پایان رسیده است و خط گردن از الگوی کف دو قلو در حوالی سطح ۵۱٫۴۸ ساخته شده است.

این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه امروز از بالا سطح مقاومت ۵۹٫۷۸ با قدرت شکسته شود باعث استمرار موج افزایشی C به سوی سطح ۶۵٫۵۰ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته است. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX9) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۶۵٫۴۷ افزایش یابد و این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در بالای سطوح حمایت ۶۲٫۹۷ و ۶۲٫۴۷ نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج افزایشی C از سطح ۵۸٫۹۲ و خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از یک موج نزولی c از سطح ۶۹٫۶۷ تشکیل شده است.

به باور ما حرکت اصلاحی نزولی که در برخورد به سطح مقاومت ۷۲٫۰۲ اتفاق افتاده در سه موج تشکیل شده است و موج نزولی جاری c تقریبا برابر با موج اول a بوده است. چنین ارتباطی اشاره به اتمام موج اصلاحی دارد. از این رو در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۲٫۹۷ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش جزئی قیمت به سطح حمایت ۶۲٫۴۷ می شود.

در چارت روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال در حوالی سطح ۶۳٫۹۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۶٫۷۴) مورد حمایت قرار گرفته است. بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت نفت برنت دریای شمال در موج افزایشی C از سطح ۵۵٫۸۸ در نوسان است که سومین موج از یک چرخه اصلاحی از سطح ۴۹٫۹۳ (پایین ترین سطح ۲۶ دسامبر ۲۰۱۸) محسوب می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال این موج شامل سه موج کوچک می باشد و کاهش قیمت از سطح ۷۱٫۹۵ دلار در هر بشکه (بالاترین سطح ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۹) توسط موج دوم یعنی موج b در حرکت است که انتظار می رود این موج بزودی وارونه شود و بعد از آن در موج افزایشی c قرار گیرد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن