تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۵۴۶ افزایش داشته باشد و این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۲۴ در چارت پایین به وضوح نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۵۲۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۱۲۶۵ قرار داشت که با قدرت شکسته شد.

سطح مقاومت بعدی بر روی ۱۵۴۶ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۵۶۸ خواهد شد. این در حالی است که در حرکت نزولی تنها کاهش قیمت به زیر سطح حمایت ۱۵۲۴ و تثبیت کندل دو ساعته زیر آن منجر به تضعیف قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۱۴۹۶ می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از نظر تحلیل بنیادی بعد از آنکه تعدادی از نمایندگان دموکرات حامی استیضاح ترامپ و پلوسی ریاست مجلس نمایندگان آن اعلام کردند که آماده رسیدگی به این طرح هستند ارزش دلار آمریکا در بازارها با کاهش مواجه شد و قیمت جهانی طلا صعود کرد. در صورتیکه پیشنهاد استیضاح ترامپ در کنگره آمریکا اعلام وصول شده و در دستور کار قرار گیرد این باعث تقویت بیشتر دارایی های مطمئن خواهد شد.

ترامپ رییس جمهور آمریکا با اظهاراتش در مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر نگرانی ها از اختلافات تجاری میان آمریکا و چین را که می تواند بر تقاضا برای دارایی های مطمئن تاثیر بگذارد افزایش داد و همین مساله باعث شد تا قیمت جهانی اونس طلا به بالاترین نرخهای ۳ هفته اخیر صعود کند.

سخنرانی دیروز دونالد ترامپ این پیام منفی را به بازار مخابره کرد که قرار نیست توافقی سریع در مذاکرات تجاری پیشرو میان سران آمریکا و چین در ماه اکتبر به دست بیاید و این می تواند موجب تقویت هر چه بیشتر تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن و مطمئن شود.

در همین حال و به دنبال طرح موضوع استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا ارزش سهام در بازار بورس آمریکا کاهش داشت به نحوی که دو شاخص اس اند پی ۵۰۰ و نزدک بیشترین افت در طی یک ماه اخیر را تجربه کردند و جریانات ریسک گریزی در بازارهای مالی معمولا بر روی قیمت جهانی اونس طلا تاثیر افزایشی خواهد داشت.

در واقع پس از به جریان افتادن تحقیقات رسمی مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، امروز شاخص ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی کاهش داشته است و ارزش سهام در بازارهای بورس آسیایی نیز شاهد افت قیمت بوده اند. از آنجایی که اونس طلا به دلار قیمت گذاری می شود کاهش ارزش دلار آمریکا سبب می شود تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر ارزان تر برسد و در نتیجه تقاضا بالا آمده و قیمت اونس طلا را نیز افزایش می دهد. بطور کل فلزاتی که به دلار آمریکا قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست.

استیضاح ترامپ موجب افزایش عدم قطعیت سیاسی در بزرگترین اقتصاد جهان می شود و بازارهای مالی معمولا از وضعیت آشفتگی و عدم قطعیت استقبال نمی کنند. همزمان با افزایش نگرانی ها از بالا گرفتن تنش های تجاری میان آمریکا و چین، دیروز مشخص شد که میزان اعتماد مصرف کننده در آمریکا در ماه سپتامبر شاهد کاهش بوده است و این احتمالا تاثیری منفی بر میزان هزینه کرد مصرف کنندگان خواهد داشت و چنانچه قیمت به همین صورت در بالای سطح حمایت ۱۵۲۴ تثبیت شود باعث تقویت قیمت جهانی اونس طلا به سوی سطح مقاومت ۱۵۴۶ می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا