تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن در این هفته همچنان پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۵۷۳۶ دلار در هر تن را بشکند و تا سطوح حمایت بعدی ۵۶۳۳ و ۵۵۰۶ کاهش یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۱۷۰ قرار دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال این موج از سه موج کوچک ساخته شده است و تا کنون دو موج کوچک آن تکمیل شده است و موج سوم یعنی موج c در حال کاهش جهانی مس قیمت به سوی سطح ۵۵۰۶ است و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۵۸۳۸ با قدرت شکسته باعث تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۵۹۶۵ می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی ‌ترین بورس ‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن در این هفته همچنان پیش بینی می شود قیمت آن به سطوح ۱۷۶۳ و ۱۷۳۸ کاهش داشته باشد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن به وضوح نشان داده است. براساس آن چیزی که در چارت دیده می شود قیمت آن در موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۹۵۱ (بالاترین سطح ۲۰ مارس ۲۰۱۹) تشکیل شده است.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال این موج توسط سطح ۱۷۳۸ مورد حمایت واقع شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی وجود دارد. موج افزایشی قیمت در برخورد به این سطح حمایت در حوالی سطح ۱۸۱۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی) به پایان رسیده است و روند نزولی قیمت که از سطح ۱۹۵۱ شروع شده هنوز پایدار است که این موضوع را تثبیت قیمت پایین خط روند نزولی رسم شده تایید کرده است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی چنانچه قیمت بتواند به بالای سطح مقاومت ۱۸۱۷ برسد موجب تقویت قیمت آن به ترتیب به سطوح ۱۸۳۵ و ۱۸۶۶ دلار در هر تن می شود. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن