تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLX9) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۵۷٫۵۸ دلار در هر بشکه افزایش داشته باشد و این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۶٫۲۱ در چارت پایین نشان داده است. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۶٫۲۱ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از یک موج صعودی ۵۴ به ۶۳٫۳۸ تشکیل شده است.

در چارت پایین سطح مقاومت بعدی بر روی ۵۷٫۵۸ دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۸٫۶۹ می شود. این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۶٫۲۱ با قدرت شکسته شود سیگنالی در جهت استمرار روند نزولی به سوی سطح ۵۵٫۲۸ صادر خواهد کرد که در نمودار زیر به وضوح مشاهده می فرمائید.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX9) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۶۲٫۹۷ افزایش یابد و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۶۳٫۹۲ صعود کند که در چارت یک ساعته به وضوح مشاهده می فرمائید.

همانطور که در چارت به روشنی دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال در نزدیکی سطح ۶۱٫۴۲ مورد حمایت قرار گرفته است و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۵۸٫۹۲ تشکیل شده است و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از یک موج نزولی c از سطح ۶۹٫۶۷ قرار دارد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت نفت برنت دریای شمال دیده می شود خط روند صعودی رسم شده بیانگر آن است که یا روند صعودی آغاز شده از سطح ۵۷٫۲۳ احیا شده است یا اینکه باید منتظر یک حرکت افزایشی نسبتا قابل توجه برای قیمت نفت برنت دریای شمال بود که در چارت به وضوح دیده می شود.

این در حالی است که در حرکت نزولی امروز چنانچه سطح حمایت ۶۲٫۲۰ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته زیر آن بسته شود موجب کاهش جزئی قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۶۱٫۴۲ دلار در هر بشکه می شود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن