تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

دیشب قیمت یورو در مقابل دلار تا سطح ۱٫۳۲۷۶ پایین آمد اما بدلیل حمایت قوی در منطقه ی که گفته شد در نزدیکی ۱٫۳۲۷۰ و ۱٫۳۲۶۵ مجدد به بالای ۱٫۳۳۰۰ رسید و امروز نیز اخبار خوب از شاخص تمایلات اقتصادی موسسه ZEW آلمان قیمت آنرا به سطح ۱٫۳۳۱۸ رساند و حالا در حدود منطقه ۱٫۳۲۸۰ و ۱٫۳۳۲۰ تثبیت شده است.

روز گذشته دیدیم که سطح حمایت ۱٫۳۳۰۲ ( بر روی خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) کاملا شکسته شد و می توان گفت فعلا برای مدتی روند صعودی یورو تا حدی متوقف گردیده است . دامنه واقعی معاملاتی این زوج هم اکنون بین سطوح ۱٫۳۲۵۰ تا ۱٫۳۴۰۰ است.

سفارشات فروش امروز یورو به ترتیب در سه منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۲۰- ۱٫۳۳۳۰ و ۱٫۳۳۵۰ و ۱٫۳۳۶۵ – ۱٫۳۳۷۵ و مرحله آخر سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱٫۳۴۰۰ قرار دارند .

 فقط یک نکته را توجه داشته باشید که در حرکت صعودی سطح ۱٫۳۴۲۰ نبایستی شکسته شود اما چنانچه به هر دلیلی این هفته شکسته شود می تواند قیمت را تا حدود ۱٫۳۴۸۲ ( بر روی سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۷۱۱ به ۱٫۲۷۴۰) بالا ببرد.

در حرکت نزولی نیز سطح ۱٫۳۲۳۰ نقطه مهمی است که این سطح هم نباید شکسته شود اما چنانچه شکسته شود روند صعودی به نزولی تغییر می کند.  فعلا سفارشات خرید امروز یورو در منطقه ی نزدیکی ۱٫۳۲۵۰ با حد استاپ چند پیپ در زیر سطح مهم ۱٫۳۲۲۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

امروز در آستانه گزارش خرده فروشی آمریکا که قرار است در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام شود قیمت این زوج ارز به لطف افزایش بازارهای سهام آسیا ( شاخص نیکی ژاپن) از سطح ۹۶٫۸۰ روندی افزایشی خود را آغاز کرد و از سطوح ۹۷٫۸۰ و سطح محوری ۹۸٫۰۰ نیز گذشته است و در حال حاضر مقاومت قیمت در منطقه نزدیکی ۹۸٫۱۰ و ۹۸٫۲۰ قرار دارند که برخی از معامله گران سفارشات فروش خود را در همین منطقه چیده شده اند.

هر چند از نظر تحلیل تکنیکال چشم انداز قیمت اندکی به صعودی تبدیل شده است اما برای تثبیت روند افزایشی حتما می بایست قیمت در بالای منطقه  ۹۸٫۵۶ ( خط کیجون سن آبی رنگ ) و ۹۸٫۶۰ ( کف ابر ایچیموکو) و ۹۸٫۷۵ ( سقف ابر ایچیموکو) تثبیت شود تا جهت قیمت در مسیری افزایشی قرار گیرد.

در حرکت نزولی تنها سقوط به زیر نرخ ۹۶٫۸۰ فروشندگان را به بازار باز خواهند گرداند. بنابراین با توجه به چارت پایین تا زمانی که قیمت قادر به شکستن منطقه مقاومت ۹۸٫۶۰ و ۹۸٫۷۵ نباشد، شروع روند صعودی قدرتمند محقق نخواهد بود.

در هر صورت نمودار زیر کمی همچنان تمایل رو به بالا دارد ولی در کل چارت تکنیکال انرژی لازم برای بالا رفتن به بالای منطقه مقاومت ۹۸٫۵۶ و ۹۸٫۷۵ که اصل سفارشات فروش در این منطقه چیده شده است را ندارد و شاید بهتر است از نزدیکی این منطقه کاهش را داشته باشیم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

EurJpy :

در این زوج ارز همانطور که در نمودار زیر مشخص است با بازگشت مجدد قیمت به بالای سقف ابر ایچیموکو و بسته شدن روزانه قیمت بالای این سطح بار دیگر حرکت در محدوده صعودی قرار گرفت و این زوج ارز توانست از سد مقاومت ۱۲۹٫۷۱ و ۱۳۰ عبور کند و انتظار می رود که این زوج در منطقه ۱۳۰٫۳۶ ( خط کیجون سن) و ۱۳۰٫۵۰ با مقاومت روبرو شود. جو ریسک پذیری در بازارهای مالی و اثر ارزهای متقاطع بر یکدیگر نیز دست به دست هم دادند تا موجب تقویت قیمت این زوج ارز به بالای سطح ۱۳۰ شوند.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی نمودار شمعی همانطور که در نمودار زیر می بینید دم بلندی که در کندل تشکیل شد نشانه ای از شروع حرکت صعودی است و در صورتیکه امروز قیمت بتواند بالای منطقه ۱۳۱٫۳۶ و ۱۳۱٫۵۰ بسته شود باید انتظار موج دیگری از تقویت یورو در مقابل ین ژاپن را داشت که احتمالا در کوتاه مدت هدف ۱۳۱٫۷۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را نشانه خواهد رفت. کف قیمت نیز به ترتیب بر روی منطقه ۱۲۹٫۰۰ و ۱۲۸٫۷۰ الی ۱۲۸٫۶۰ ساخته شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – ین ژاپن

یورو ین ژاپن