تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLX9) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح ۵۳٫۵۶ دلار در هر بشکه کاهش یابد و این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین تایم فریم یک ساعته دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا به زیر سطح حمایت ۵۵٫۴۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۵۰٫۵۳ به ۶۳٫۳۸) کاهش یافته است و سطح حمایت بعدی بر روی ۵۳٫۵۶ دیده می شود که اگر شکسته شود منجر به تضعیف بیشتر قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۵۲٫۲۸ می شود.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

با این حال هنوز در شکست سطح حمایت ۵۳٫۵۶ کمی شک و تردید وجود دارد زیرا قیمت آن توسط سطح حمایت دیگر در ۵۳٫۶۸ مورد حمایت واقع شده است و این سطح همانگونه که در چارت یک ساعته مشاهده می شود بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از یک روند نزولی از سطح ۵۹٫۳۹ قرار گرفته است. از منظر تحلیل تکنیکال الگوی واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) به فرسودگی روند نزولی اشاره دارد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

به همین خاطر بعد از برخورد قیمت به سطح حمایت ۵۳٫۵۶ احتمال افزایش قیمت وجود دارد. در حرکت صعودی چنانچه به هر دلیلی سطح مقاومت ۵۵٫۰۳ با قدرت شکسته شود می تواند سیگنال اولیه از بازگشت روند صعودی باشد و زمینه را برای تقویت بیشتر قیمت به سطح ۵۵٫۴۴ فراهم آورد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRZ9) پیش بینی می شود سطح حمایت ۶۰٫۷۳ شکسته شود و تا سطح حمایت بعدی ۵۹٫۲۷ کاهش یابد. همانطور که در چارت نفت برنت دریای شمال به وضوح دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از یک روند صعودی ۵۷٫۲۷ به ۷۱٫۹۵ تشکیل شده است.

در چارت قیمت نفت برنت دریای شمال در اولین تلاش خود موفق به شکست سطح حمایت ۶۰٫۷۳ نشد اما از آنجایی که حرکت افزایشی که در برخورد به این سطح حمایت اتفاق افتاده کاملا وارونه و معکوس شده است این احتمال قویا وجود دارد که این بار موفق به شکست این سطح حمایت شود. از منظر تحلیل تکنیکال این وارونه و معکوس شدن قیمت اشاره به تمایلات کاهشی بازار و استمرار روند نزولی آغاز شده از سطح ۶۹٫۶۷ (بالاترین سطح ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۹) دارد.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از این روند به تارگت های نزولی ۵۹٫۷۲ و ۵۸٫۰۲ اشاره دارد که هر یک از این سطوح در چارت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی قرار دارند. گفتنی است در حرکت صعودی چنانچه به هر دلیلی قیمت بتواند به بالای سطح مقاومت ۶۲٫۲۴ برسد اولین نشانه از تکمیل شدن این روند نزولی است.

در هر حال در چارت روزانه قیمت آن در حال ریزش به سوی سطح حمایت ۵۹٫۶۳ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۵۵٫۸۸ دلار در هر بشکه تشکیل شده است. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن