تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن در این هفته هنوز پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح ۵۷۳۶ و ۵۸۳۸ دلار در هر تن در نوسان باشد و با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۱۷۰ تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال این موج توانسته حرکت افزایشی قیمت از سطح ۵۵۱۸ (پایین ترین سطح ۳ سپتامبر ۲۰۱۹) را عمیقا معکوس نماید. این معکوس شدن به معنای تکمیل شدن این موج در سطح ۵۵۱۸ است یا اینکه می بایست منتظر گسترش بزرگ قیمت به سوی سطح ۵۰۳۲ بود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از این رو برای امروز نکته قابل توجهی در خصوص قیمت جهانی مس وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

تمایلات بازار بیشتر افزایش قیمت را نشان می دهد و این موضوع را تثبیت قیمت در بالای سطوح حمایت ۵۶۰۵ و ۵۴۷۵ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۴۳۱۸ به ۷۳۴۸ و خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۶۰۸) نشان داده است.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی ‌ترین بورس ‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن در این هفته هنوز پیش بینی می شود قیمت آن به سطح ۱۶۹۸ دلار در هر تن کاهش یابد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی در موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۸۶۶ (بالاترین سطح ۱۹ جولای ۲۰۱۹) قرار گرفته است.

بعد از کاهش قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به زیر سطح حمایت ۱۷۴۸ شانس ریزش بیشتر قیمت آن به سوی سطح ۱۶۹۸ زیاد است که لازمه آن کاهش دوباره قیمت به پایین سطح ۱۷۲۹ می باشد. این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۷۴۸ با قدرت شکسته شود و کندل روزانه بالای آن بسته شود موجب تقویت قیمت آن به سوی سطوح مقاومت بعدی ۱۷۶۴ و ۱۷۷۹ دلار در هر تن می شود. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن