تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح ۱۴۶۱ و ۱۴۸۸ در نوسان باشد یا اینکه به سوی سطح مقاومت ۱۵۱۴ افزایش یابد و این حرکت صعودی را پایان یافتن موقت روند نزولی کوتاه مدتی که از سطح ۱۵۵۷ (بالاترین سطح ۴ سپتامبر ۲۰۱۹) شروع شده بود نشان داده است.

در چارت پایین این تکمیل شدن روند نزولی را افزایش ناگهانی قیمت از اطراف سطح حمایت ۱۴۶۱ به وضوح نشان داده است. همانگونه که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۱۴۶۱ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از یک موج نزولی c آغاز شده از سطح ۱۵۳۴ قرار گرفته است.

از منظر تحلیل تکنیکال کانال نزولی اشاره به حد تارگت قیمت در حوالی سطح ۱۵۱۴ دارد که به محض نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۴۸۸ مورد توجه قرار خواهد گرفت و این در حالی است که چنانچه سطح حمایت ۱۴۶۱ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته زیر آن بسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت آن به سوی سطوح ۱۴۴۵ و ۱۴۱۱ می شود.

در چارت روزانه قیمت جهانی اونس طلا در کاهش قیمت به سطح حمایت ۱۴۵۲ کمی ناکام ماند و کندل استیک سفید که دیروز در چارت روزانه ظاهر شد به تکمیل شدن موقت کاهش قیمت اشاره دارد. از آنجایی که روند صعودی قبلی که از سطح ۱۲۶۵ شروع شده در قالب پنج موج شکل گرفته سرانجام قیمت به زیر سطح حمایت ۱۴۵۲ کاهش خواهد یافت و بررسی امواج الیوت ویو بیانگر آن است که قیمت جهانی اونس طلا کف موج ۴ یعنی حوالی سطح ۱۳۸۱ را مجدد تاچ خواهد کرد.

از نظر تحلیل بنیادی اعلام آمارهای ضعیف روز گذشته از بخش موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای آمریکا (ISM) نگرانی ها از کاهش رشد اقتصاد جهانی را تشدید کرده است و احتمالا بانک فدرال رزرو آمریکا اقدام به کاهش بیشتر نرخ بهره خواهد کرد که این مساله باعث کاهش ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی و تقویت قیمت جهانی اونس طلا از نزدیکی سطح حمایت ۱۴۶۱ شده است.

فعالیت های موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای آمریکا‌ در ماه سپتامبر به پایین ترین رقم در طی بیش از ۱۰ سال گذشته رسید که نشاندهنده رکود در این بخش است. قیمت طلا در بازارهای جهانی هم اکنون نسبت به کاهش نرخ بهره در آمریکا بسیار حساس است زیرا کاهش نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی بی بازده کاهش می دهد و سرمایه گذاران را ترغیب به خرید اوراق بهادار با پشتوانه طلا می کند و قیمت فلز زرد را افزایش می دهد.

در سایر تحولات آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۹۲۰٫۸۳۱ تن کاهش یافت و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطه بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.

باید توجه داشت تنش های تجاری بر میزان صادرات سایه افکنده و نگرانی های بازارهای مالی از افت شدید رشد اقتصاد جهانی در سه ماهه سوم سال تشدید شده است و این مسائل می تواند در صورت شکست سطح مقاومت ۱۴۸۸ به تقویت قیمت جهانی اونس طلا کمک کند.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا به غیر از شاخص اشتغال بخش خصوصی اشتغال آمریکا (ADP) اخبار مهمی در بازار این کشور منتشر نخواهد شد اما در آخر هفته با اعلام تعداد اشتغال ماهانه (NFP) در آمریکا پیش بینی می کنیم، به دلیل وجود خبرهای سیاسی و اقتصادی موجود، نوسانات بالایی را در آخر هفته شاهد باشیم.

به باور ما امروز گزارش اشتغال بخش خصوصی (پیش بینی بازار ۱۴۰ هزار ، رقم قبلی ۱۹۵ هزار) برای ماه سپتامبر ساعت ۱۵:۴۵ به وقت تهران اعلام خواهد شد و می تواند چشم اندازی از آمارهای اشتغال بخش غیر کشاورزی ماهانه آمریکا (NFP) که روز جمعه منتشر می شود را نمایان کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا