تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLX9) پیش بینی می شود سطح حمایت ۵۲٫۲۸ دلار در هر بشکه شکسته شود و به سوی سطح حمایت بعدی ۵۰٫۵۳ (پایین ترین سطح ۷ اوت ۲۰۱۹) سقوط کند و این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

همانطور که در چارت پایین قیمت نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح حمایت ۵۲٫۲۸ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۸۶٫۴ درصدی از روند صعودی ۵۰٫۵۳ به ۶۳٫۳۸ قرار گرفته است و به عنوان آخرین مانع در برابر ریزش قیمت به سوی سطح ۵۰٫۵۳ عمل کرده است. با توجه به اینکه روند صعودی قیمت از سطح ۵۰٫۵۳ کاملا به نرخهای پایین معکوس شده است این احتمال قویا وجود دارد قیمت آن مجدد سطح ۵۰٫۵۲ را تاچ کند.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است سطح مقاومت قیمت بر روی ۵۳٫۵۶ دیده می شود که اگر به هر دلیلی این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود باعث تقویت قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۵٫۴۴ می شود. از منظر تحلیل تکنیکال این خیلی استثنایی می باشد که قیمت نفت خام سبک آمریکا با وجود چندین واگرایی های افزایشی در اندیکاتور یک ساعته RSI به همین صورت بتواند یک سره به سقوط خود ادامه دهد.

در بررسی چارت روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا در حال کاهش به سوی سطوح ۵۱٫۴۸ و ۵۰٫۰۹ می باشد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۲۶٫۰۵ به ۷۶٫۹۰ و خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۳٫۳۸ تشکیل شده اند.

با این حال باید توجه داشت از آنجایی که روند نزولی قیمت از سطح ۶۳٫۳۸ توسط هیچ یک از سطوح فیبوناچی رسم شده متوقف نشده است این احتمال قویا وجود دارد که قیمت نفت خام سبک آمریکا در برخورد به منطقه ۵۱٫۴۸ و ۵۱٫۰۹ حمایت شود و با افزایش قیمت به سوی سطح ۵۳٫۴۴ روبرو شود که در چارت روزانه مشاهده می فرمائید.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت آن نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRZ9) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطوح ۵۶٫۲۵ و ۵۵٫۲۷ کاهش یابد و این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت به وضوح نشان داده است. همانگونه که در چارت دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی و ۲۰۰ درصدی از یک روند نزولی از سطح ۶۹٫۶۷ قرار دارند.

به باور ما مومنتوم نزولی خیلی قوی است که می تواند قیمت را تا سطح ۵۵٫۸۸ (پایین ترین سطح ۷ اوت ۲۰۱۹) پایین بکشاند. در حرکت صعودی اولین سطح مقاومت قیمت بر روی ۵۸٫۰۲ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود باعث تقویت قیمت آن به سوی سطوح مقاومت بعدی ۵۸٫۸۷ و ۵۹٫۷۲ می شود.

در بررسی چارت روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می شود که قیمت آن به سطوح ۵۶٫۹۲ و ۵۶٫۸۸ کاهش یابد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۶٫۷۴ و خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از یک موج نزولی c از سطح ۷۱٫۹۵ تشکیل شده اند. در مجموع بر این باوریم که شرایط بازارهای مالی همچنان به کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال در جریان خواهد بود.

باید توجه داشت در چارت در حرکت نزولی چنانچه این سطوح حمایت با قدرت شکسته شوند منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۵۴٫۹۱ دلار در هر بشکه خواهد شد. بنابراین تمایلات بازار هنوز هم نشان می دهد که احتمال فشار نزولی و تضعیف بیشتر قیمت نفت برنت دریای شمال وجود دارد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن