تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا  (CLX9) پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح ۵۲٫۸۰ و ۵۱٫۸۶ دلار در هر بشکه در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح هر یک بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۷ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از روند نزولی ۶۳٫۳۸ به ۵۰٫۹۹ تشکیل شده اند.

برای پیش بینی امروز نکته قابل توجهی در خصوص قیمت نفت خام سبک آمریکا وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۵۲٫۸۰ یا ۵۱٫۸۶ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

در حرکت صعودی چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۲٫۸۰ برسد زمینه را برای تقویت قیمت به سطح مقاومت بعدی ۵۳٫۹۱ فراهم می آورد و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۱٫۸۶ با قدرت شکسته شود منجر به تضعیف بیشتر قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۵۰٫۹۹ خواهد شد. در هر صورت سیگنال امروز کمی پیچیده و نامشخص است و می بایست منتظر شکست یکی از سطوح فوق بود تا جهت حرکت بعدی قیمت مشخص گردد.

بررسی امواج الیوت ویو نشاندهنده عدم تکمیل موج افزایشی قیمت از سطح ۵۰٫۹۹ است زیرا این حرکت در سه موج شکل گرفته است و تا کنون دو موج اول آن آشکار شده است. واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته  RSIنیز اشاره به افزایش قیمت دارد. با این حال حرکت اصلاحی نزولی که در برخورد به سطح مقاومت ۵۳٫۹۱ اتفاق افتاده خیلی عمیق بوده که به احیای روند نزولی اشاره دارد.

در بررسی چارت روزانه ، قیمت نفت خام سبک آمریکا با سطوح حمایت ۵۱٫۴۸ و ۵۱٫۰۹ روبرو است که این سطوح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۳٫۳۸ و خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۲۶٫۰۵ به ۷۶٫۹۰ تشکیل شده اند و ممکن است قیمت این یکی دو روز در بالای این سطوح حمایت و پایین سطح مقاومت ۵۳٫۴۴ در نوسان باشد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRZ9) پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح ۵۷٫۹۲ و ۵۸٫۳۳ در نوسان باشد تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. براساس آن چیزی که در چارت دیده می شود این سطوح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۵۶٫۱۵ به ۵۹٫۶۸ قرار دارند.

برای پیش بینی امروز نکته قابل توجهی در خصوص قیمت نفت برنت دریای شمال وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۵۷٫۹۲ یا ۵۸٫۳۳ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

در حرکت صعودی چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۸٫۳۳ برسد زمینه را برای تقویت بیشتر قیمت به سطوح ۵۸٫۸۵ و ۵۹٫۴۳ فراهم می آورد و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۷٫۹۲ با قدرت شکسته شود منجر به تضعیف بیشتر قیمت به سطوح ۵۷٫۵۰ و ۵۶٫۹۸ می شود.

از آنجایی که بررسی امواج الیوت ویو اشاره به گسترش موج نزولی c از سطح ۵۹٫۳۵ دارد تمایلات بازار اندکی متمایل به کاهش می باشد و ممکن است قیمت را در این موج تا سطح ۵۷٫۰۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

در بررسی چارت روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال دو مرتبه در شکست سطح مقاومت ۵۹٫۷۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج نزولی c از سطح ۷۱٫۹۵) ناموفق بوده است و این عدم توانایی قیمت می تواند منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح ۵۶٫۸۸ دلار در هر بشکه شود که این سطح را در چارت تایم فریم روزانه مشاهده می فرمائید.

از منظر تحلیل بنیادی دور جدید مذاکرات چین و آمریکا در مورد جنگ تجاری در حالی از امروز آغاز می شود که آمریکا ویزای برخی از مقامات چین را محدود کرد. چین نیز تنها در صورتی که ترامپ همه تعرفه‌های وارداتی را لغو کند، حاضر به توافقی محدود و جزئی هستند. این مذاکرات یک هفته پیش از اعمال تعرفه ۲۵۰ میلیارد دلاری بر کالاهای چینی برگزار می شود.

ترامپ اعلام کرد اگر هیچ پیشرفتی در مذاکرات صورت نگیرد، افزایش تعرفه در پانزدهم اکتبر اجرایی می شود. برای امروز و فردا پیشرفت در مذاکرات تجاری باعث تقویت قیمت نفت و هر گونه تشدید در روابط تجاری میان دو کشور باعث نزول قیمت نفت در بازار جهانی خواهد شد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن