تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن در یک منطقه مابین نرخهای ۱۴۸۸ و ۱۵۱۴ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت پایین مشخص است این منطقه بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از یک روند صعودی ۱۲۶۵ به ۱۵۵۷ قرار دارند.

در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۵۱۴ با قدرت شکسته شود زمینه را برای ورود خریداران با حد تارگت ۱۵۳۶ و ۱۵۵۷ فراهم می آورد و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۴۸۸ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۴۴۵ می شود که لازمه آن عبور قیمت از سطح حمایت اصلی ۱۴۷۹ می باشد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند.

نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

بررسی امواج الیوت ویو در صورت شکسته شدن سطوح ۱۴۸۸ و ۱۴۷۹ به تمایلات کاهشی قیمت اشاره می کند و همانگونه که در چارت زیر دیده می شود سه موج این حرکت نزولی قیمت از سطح ۱۵۵۷ را ساخته اند و تا کنون فقط موج اول آن یعنی موج A تکمیل شده است و به باور ما موج کنونی B به احتمال زیاد در نزدیکی سطح مقاومت ۱۵۱۴ پایان می یابد و بعد از آن احتمال شروع موج C به سطوح ۱۴۴۵ و ۱۴۱۱ در میان مدت وجود دارد که لازمه آن عبور از سطح حمایت اصلی ۱۴۷۹ می باشد.

به باور ما تا زمانیکه که قیمت جهانی اونس طلا در این کانال نزولی در نوسان است می تواند با شکست سطح حمایت ۱۴۸۸ ریزش بیشتری انجام دهد مگر آنکه در واکنش به نتیجه مذاکرات تجاری چین و آمریکا در حرکت صعودی کندل دو ساعته قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۵۱۴ بسته شود.

در مجموع برای پیش بینی امروز نکته قابل توجهی در خصوص اونس طلا وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۱۴۸۸ یا ۱۵۱۴ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی مذاکره درباره جنگ تجاری چین و آمریکا طبق آخرین خبرهای منتشره تقریبا به بن بست رسیده و تیم مذاکره کننده چینی که قرار بود تا امروز مذاکره را ادامه دهند، به صورت زودهنگام جلسه را ترک می‌ کنند.

تا کنون مذاکرات تجاری بین واشنگتن و پکن در سطح معاونان نتیجه ثمربخشی نداشته و برنامه مذاکرات زودتر از موعد به پایان می ‌رسد و این خبر تا بدین لحظه باعث تقویت قیمت جهانی اونس طلا از سطح ۱۴۹۰ به بالای سطح روانی ۱۵۰۰ شده است و باید دید امروز موفق به شکست سطح مقاومت ۱۵۱۴ خواهد شد یا خیر.

قرار بود، مذاکرات بین آمریکا و چین در سطح عالی ‌رتبه تا امروز ادامه یابد اما امروز تا بدین لحظه منابع خبری اعلام می‌کنند مسئولان تجاری چین در حال ترک زودهنگام مذاکرات هستند. مذاکرات تقریبا به بن ‌بست رسیده و مسئولان تیم مذاکره چین به ریاست لیو هه در حال ترک جلسه هستند و هیچ پیشرفتی در این مذاکرات نبوده است و مقامات آمریکایی نیز در مورد تعرفه ‌ها گام مثبتی برنداشته اند.

در حال حاضر تعرفه روی ۲۵۰ میلیارد دلار کالای چینی برای افزایش از ۲۵ درصد به ۳۰ درصد برنامه‌ریزی شده است و دور دیگری از تحریم‌های تعرفه‌ای نیز برای ۱۵ دسامبر طراحی شده است. ترامپ اعلام کرده است اگر هیچ پیشرفتی در مذاکرات صورت نگیرد، این افزایش عوارض در پانزدهم اکتبر اجرایی می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا