تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا  (CLX9) پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به وقوع دو انفجار در نفتکش در دریای سرخ بر اثر اصابت موشک باعث تقویت قیمت آن به بالای سطح ۵۳٫۹۱ دلار در هر بشکه شود و بعد از آن تا سطح مقاومت بعدی ۵۵٫۷۲ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را بررسی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت و الگوی کف بالاتر و پایین تر در چارت یک ساعته به وضوح پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این الگوی کف بالاتر و پایین تر قیمت از سطح ۵۰٫۹۹ (پایین ترین سطح ۳ اکتبر ۲۰۱۹) شکل گرفته است که کم و بیش تایید شده و به تارگت افزایشی ۵۷٫۱۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۶۳٫۳۸ به ۵۰٫۹۹) اشاره دارد.

امروز شرکت ملی نفتکش با تایید بروز حادثه برای یک فروند نفتکش در دریای سرخ اعلام کرد احتمالا این حادثه در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی در اثر اصابت موشک صورت گرفته است و این خبر می تواند باعث تقویت بیشتر قیمت نفت در بازار جهانی شود.

از منظر تحلیل تکنیکال واگرایی افزایشی قیمت در اندیکاتور یک ساعته RSI نشان می دهد که قیمت آن خیلی قوی تر شده است و ممکن است قیمت را تا سطح ۵۷٫۱۹ بالا برساند اما بهتر است اولین حد تارگت افزایشی را در حدود سطح ۵۵٫۷۲ در نظر گرفت که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود.

از آنجایی که قیمت نفت خام سبک آمریکا دو مرتبه در شکست سطح مقاومت ۵۳٫۹۱ ناموفق بوده این احتمال قویا وجود دارد که با قدرت به بالای این سطح مقاومت برسد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی نزولی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۵۲٫۸۰ خواهد بود.

در چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا توانسته با توجه به خبر انفجار در نفتکش از سطح مقاومت ۵۳٫۴۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۳٫۳۸) عبور کند و این به معنای ادامه ی سیر صعودی قیمت به سوی سطح ۵۵٫۳۴ می باشد که در چارت روزانه مشاهده می فرمائید.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRZ9)  پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به وقوع دو انفجار در نفتکش در دریای سرخ بر اثر اصابت موشک باعث تقویت قیمت آن به بالای سطح ۵۹٫۷۲ دلار در هر بشکه شود و تا سطح مقاومت بعدی ۶۰٫۷۷ افزایش یابد و این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c در چارت به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت دیده می شود این سطح مقاومت ۵۹٫۷۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی از یک موج نزولی (c) از سطح ۶۹٫۶۷ قرار گرفته است و موج افزایشی c از سطح ۵۷٫۸۰ در حال پیشروی به سوی سطوح مقاومت ۵۹٫۹۸ و ۶۱٫۳۳ می باشد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی واقع شده اند. قیمت نفت خام و برنت در پی وقوع انفجار امروز در نفتکش در سواحل جده عربستان با افزایش روبرو شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تحت تاثیر این انفجار تقویت شود.

از منظر تحلیل تکنیکال به محض اینکه قیمت نفت برنت دریای شمال به بالای سطح مقاومت ۵۹٫۹۸ برسد شکست کامل و مطمئن سطح مقاومت ۵۹٫۷۲ را تایید خواهد کرد که می تواند تارگت های افزایشی ۶۰٫۷۷ و ۶۱٫۳۳ را نمایان سازد.

این در حالی است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی نزولی محدود به سطوح حمایت ۵۸٫۸۷ و ۵۸٫۰۲ خواهد بود. در بررسی چارت روزانه رالی افزایشی قیمت در معاملات روز گذشته تشکیل کف قیمت در حوالی سطح حمایت ۵۶٫۹۲ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۶٫۷۴) را تایید کرده است.

از این رو شانس تقویت بیشتر قیمت به سوی سطح مقاومت ۶۳٫۹۶ بسیار زیاد است. از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیکی برای اطمینان از افزایش قیمت به سوی سطح ۶۳٫۹۶ لازم است که قیمت در سشن معاملات آمریکا به همین صورت در بالای سطح مقاومت ۵۹٫۷۶ تثبیت شود.

این سطح همانگونه که در چارت روزانه دیده می شود بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج نزولی c از سطح ۷۱٫۹۵ دلار در هر بشکه قرار گرفته است. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن