تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۱۴۷۹ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۱۴۵۵ سقوط کند و این حرکت نزولی را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c به وضوح نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از یک موج کاهشی C از سطح ۱۵۱۶ تشکیل شده اند و در این موج قادر است قیمت را تا سطوح ۱۴۵۵ و ۱۴۱۸ (خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال کانال نزولی رسم شده به تارگت نزولی ۱۴۴۱ اشاره دارد که این سطح مابین نرخهای ۱۴۵۵ و ۱۴۱۸ قرار گرفته است و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۴۹۳ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۱۵۱۶ می شود که این سناریو برای امروز بعید است.

در بررسی چارت روزانه قیمت جهانی اونس طلا حرکت پول بک به سوی سطح مقاومت ۱۴۹۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از یک روند صعودی ۱۱۵۹ به ۱۵۵۴) را تکمیل کرده است و قیمت آن در حال ریزش به سوی سطح ۱۴۶۳ می باشد. در چارت پایین افزایش کوتاه قیمت از سطح ۱۲۶۵ به پنج موج تقسیم شده است که موج چهارم یعنی موج ۴ در سطح ۱۳۸۶ (پایین ترین سطح ۹ جولای ۲۰۱۹) به پایان رسیده است و بررسی امواج الیوت به تضعیف بیشتر قیمت جهانی اونس طلا به سوی این سطح اشاره دارد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا و انگلیس اعلام کردند در مورد پیش نویس توافق نامه برکسیت Brexit بسیار نزدیک شده اند و به حمایت حزب اتحادیه دموکرات ایرلند DUP وابسته هستند. در واکنش به این خبر ارزش پوند در مقابل ارزهای اصلی بازار به شدت صعود کرد و جفت ارز GBPUSD توانست برای اولین بار از ماه مه ۲۰۱۹ به بالای سطح رزیستنس ۱.۲۷۱۳ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) افزایش یابد و با تقویت جریان ریسک پذیری قیمت جهانی اونس طلا نیز کاهش یافته است.

هر پیش نویس قانونی به این موضوع بستگی دارد که آیا نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون معتقد است که وی از حمایت پارلمان انگلستان با حمایت حزب اتحادیه دموکراتیک ایرلند شمالی (DUP) برخوردار است یا خیر. گزارش های مشابهی از جمله روزنامه فایننشال تایمز FT نیز وجود داشت که حاکی از آن است این پیش نویس می تواند به زودی انجام شود. در واکنش به این خبر ارزهای پربازده و دارایی های پرریسک در جریان ریسک پذیری با افزایش روبرو شدند و از تقاضا برای دارایی های امن نظیر طلا و ین ژاپن کاسته شده است.

افزایش اشتها برای ریسک پذیری در میان سرمایه گذاران موجب شده تا قیمت جهانی اونس طلا تضعیف شود. دیگر عاملی که موجب تقویت اشتها برای ریسک پذیری شده گزارش های مثبت درآمد فصلی موسسه مالی و اعتباری جی پی مورگان آمریکا بوده است. در تقویم اقتصادی امروز ، اعلام آمارهای میزان خرده فروشی آمریکا خبر مهم روز است و تعداد مدعیان بیمه بیکاری هفته نیز منتشر خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا