تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLX9) تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۵۳٫۹۱ دلار در هر بشکه را تاچ کند و این موضوع را براساس آن چه که دیروز گفته شد عدم توانایی قیمت در تثبیت پایین سطح حمایت ۵۲٫۸۰ به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۵۲٫۸۰ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند نزولی ۶۳٫۳۸ به ۵۰٫۹۹ تشکیل شده است و عدم توانایی قیمت در تثبیت پایین این سطح حمایت به معنای ادامه ی نوسانات قیمت در بالای این سطح یا تکمیل شدن حرکت نزولی از سطح ۵۴٫۹۳ (بالاترین سطح ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹) می باشد.

در حرکت نزولی چنانچه قیمت به زیر سطح ۵۲٫۳۹ کاهش یابد منجر به تضعیف قیمت به سطوح ۵۱٫۸۶ و ۵۰٫۹۹ می شود و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۳٫۹۱ برسد باعث افزایش قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۵۵٫۷۲ می شود.

در بررسی چارت روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا در حوالی سطح ۵۱٫۴۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۲۶٫۰۵ به ۷۶٫۹۰) مورد حمایت جدی قرار گرفته است و چندین مرتبه در شکست این سطح حمایت ناموفق بوده است و به باور ما کف سه قلو در اطراف این سطح حمایت ساخته شده است.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی چنانچه قیمت به زیر این سطح حمایت کاهش یابد و کندل روزانه زیر آن بسته شود زمینه را برای سقوط بیشتر به سوی سطح حمایت بعدی ۴۵٫۴۷ فراهم می آورد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRZ9) تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه به سوی سطح مقاومت ۵۹٫۶۵ افزایش داشته باشد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت نشان داده است.

همانطور که در چارت نفت برنت دریای شمال دیده می شود کاهش قیمت از سطح ۶۰٫۷۳ در حوالی سطح حمایت ۵۷٫۹۰ به پایان رسیده است و این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۵۶٫۱۵ به ۶۰٫۷۳ تشکیل شده است.

رالی صعودی قیمت نفت برنت دریای شمال از سطح ۵۶٫۱۵ ممکن است از سرگرفته شده باشد و سه موج کوچک اولین بخش از این روند را تشکیل داده اند و موج سوم یعنی موج c در حال پیشروی به سوی سطح مقاومت ۵۹٫۶۵ می باشد. این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۸٫۴۴ به هر دلیلی با قدرت شکسته شود منجر به تضعیف قیمت به سطوح ۵۷٫۹۰ و ۵۷٫۲۳ می شود.

در بررسی چارت روزانه نیز قیمت نفت برنت دریای شمال در بالای سطح حمایت ۵۶٫۹۲ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۶٫۷۴) قرار دارد و این سطح توسط سطحی دیگر در ۵۶٫۸۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج نزولی c از سطح ۷۱٫۹۵) مورد حمایت قرار گرفته است که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

در چارت قیمت نفت برنت دریای شمال در اوایل ماه اوت زمانیکه نتوانست از این سطح ۵۶٫۹۲ عبور کند افزایش قابل توجهی پیدا کرد و به باور ما این انتظار حداقل وجود دارد که در طی یک الی دو هفته آینده تا سطح ۶۳٫۹۶ دلار در هر بشکه افزایش داشته باشد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن به میزان ۲٫۸۷۸ میلیون بشکه افزایش داشته باشد این در حالی است که رقم قبلی به میزان ۲٫۹۲۷ میلیون بشکه اعلام شده بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن