تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن در این هفته همچنان پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۵۸۱۹ دلار در هر تن را بشکند و تا سطوح مقاومت بعدی ۵۸۷۳ و ۵۹۴۰ صعود کند و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۸۱۹ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج صعودی (c) از سطح ۵۵۸۸ قرار گرفته است و این موج توانسته است قیمت را به بالای سطح ۵۷۶۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) برساند.

از این رو شانس افزایش قیمت جهانی مس به سطوح ۵۸۷۳ یا ۶۰۵۰ زیاد است و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل روزانه پایین سطح حمایت ۵۷۶۴ منجر به کاهش قیمت جهانی مس به سوی سطح ۵۶۹۷ می شود که این سناریو کمی بعید به نظر می رسد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی ‌ترین بورس ‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن در این هفته همچنان پیش بینی می شود قیمت آن مجدد سطح حمایت ۱۷۱۰ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۱۶۵۳ کاهش داشته باشد. همانگونه که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۱۹۵۱ تشکیل شده است.

به باور ما این موج می تواند حداقل تارگت نزولی ۱۶۵۳ را نمایان سازد و از منظر تحلیل تکنیکال کاهش شارپی قیمت از سطح ۱۷۵۴ (بالاترین سطح ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹) توانسته که کل حرکت افزایشی در برخورد به سطح حمایت ۱۷۱۰ را معکوس کند و این وارونگی قیمت به معنای استمرار موج نزولی C است.

این در حالی است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل روزانه بالای سطح ۱۷۳۴ (پایین ترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۹) سیگنالی در جهت گسترش موج افزایشی به سوی سطح ۱۷۶۷ دلار در هر تن صادر خواهد کرد. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن