تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا تحلیل اخیر همچنان معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۱۴۷۹ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۱۴۵۵ سقوط کند و این حرکت نزولی را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از یک موج کاهشی C از سطح ۱۵۱۶ تشکیل شده اند و در این موج قادر است قیمت را تا سطوح ۱۴۵۵ و ۱۴۱۸ (خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال کانال نزولی رسم شده به تارگت نزولی ۱۴۴۱ اشاره دارد که این سطح مابین نرخهای ۱۴۵۵ و ۱۴۱۸ قرار گرفته است و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۵۰۲ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۱۵۱۶ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در بررسی چارت روزانه قیمت جهانی اونس طلا حرکت پول بک به سوی سطح مقاومت ۱۴۹۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از یک روند صعودی ۱۱۵۹ به ۱۵۵۴) را تکمیل کرده است و قیمت آن در حال ریزش به سوی سطح ۱۴۶۳ می باشد. در چارت پایین افزایش کوتاه قیمت از سطح ۱۲۶۵ به پنج موج تقسیم شده است که موج چهارم یعنی موج ۴ در سطح ۱۳۸۶ (پایین ترین سطح ۹ جولای ۲۰۱۹) به پایان رسیده است و بررسی امواج الیوت به تضعیف بیشتر قیمت جهانی اونس طلا به سوی این سطح اشاره دارد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی اونس طلا با افزایش امید به توافق برکسیت با اتحادیه اروپا روندی کاهشی را پایین کانال ۱۵۰۰ طی می کند البته اتحادیه های ایرلندیهای مجلس انگلیس گفته اند که موفق این لایحه نیستند و از سوی دیگر ادامه تردید در مورد مذاکرات تجاری چین و آمریکا این کاهش قیمت جهانی اونس طلا را محدود به سطح حمایت ۱۴۷۹ کرده است و باید دید این سطح حمایت شکسته خواهد شد یا خیر.

داده های ناامیدکننده از اقتصاد چین و نگرانی ها مبنی بر کاهش رشد اقتصاد جهانی و انتظار سرمایه گذاران به رای گیری مجلس عوام انگلیس به لایحه برکسیت در پارلمان این کشور قیمت جهانی طلا را در بین سطوح ۱۴۷۹ و ۱۵۰۲ نگه داشته است.

در تقویم اقتصادی امروز از آمریکا به جز سخنرانی چند تن از اعضای بانک فدرال خبر خاص دیگری اعلام نخواهد شد و بنابراین نکته قابل توجهی در خصوص اونس طلا وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۱۴۷۹ و ۱۵۰۲ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا