تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن مابین نرخهای ۱۴۷۹ و ۱۵۰۲ در نوسان باشد و با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی مابین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۱۵۱۶ تشکیل شده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

چنانچه قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطح مقاومت ۱۵۰۲ دست یابد زمینه را برای تقویت به سطح ۱۵۱۶ فراهم می آورد و صعود بیشتر به بالای سطح ۱۵۱۷ می تواند به معنای استمرار روند صعودی آغاز شده از سطح ۱۴۵۸ (پایین ترین سطح ۱ اکتبر ۲۰۱۹) به سوی سطح ۱۵۵۷ (بالاترین سطح ۴ سپتامبر ۲۰۱۹) باشد که این سناریو برای امروز منوط به سقوط ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار و جریان ریسک گریزی (سقوط شاخص های سهام آمریکا) می باشد.

این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۴۷۹ امروز شکسته شود تاییدی در جهت استمرار موج نزولی C به سوی سطح ۱۴۱۸ خواهد بود که این سناریو برای امروز محتمل به نظر می رسد. از منظر تحلیل تکنیکال چون موج نزولی C هنوز تکمیل نشده است بنابراین تمایلات بازار کاهش قیمت را نشان می دهد. در بررسی چارت روزانه بررسی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۱۱۵۹ به ۱۵۵۷ سطح مقاومت قیمت را بر روی ۱۴۹۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی) نشان می دهد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در چارت روزانه چنانچه این سطح مقاومت ۱۴۹۹ از بالا با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطوح مقاومت بعدی ۱۵۲۹ و ۱۵۵۷ می شود در غیر این صورت احتمال ریزش قیمت به سوی سطح ۱۴۶۳ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) وجود دارد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

این هفته هرچند تعداد اخبار اقتصادی آمریکا چندان زیاد نیست، اما مطابق گذشته اخبار مربوط به مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین و برگزیت پتانسیل لازم برای حرکت بازار را در اختیار دارند و محرک های قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت بازار به شمار می روند.

از نظر تحلیل بنیادی نیز سرمایه گذاران منتظر شفافیت بیشتر در مورد مذاکرات تجاری آمریکا و چین و برگزیت هستند.  قیمت جهانی اونس طلا در شرایط ریسک پذیری که شاخص های سهام آمریکا افزایش می یابند از سطح مقاومت ۱۴۹۵ با کاهش به نرخهای پایین ۱۴۸۵ مواجه شده است مخصوصا پس از آنکه ایالات متحده و چین نشانه هایی از پیشرفت در حل و فصل جنگ تجاری از خود نشان دادند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا