تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ9) پیش بینی می شود قبل از افزایش دوباره مقداری به سوی سطح حمایت ۵۳٫۵۵ دلار در هر بشکه اصلاح کند و این حرکت را بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۵۲٫۶۲ می باشد و در این موج پیش بینی می شود خود را تا سطوح ۵۵٫۰۵ و ۵۶٫۵۶ بالا برساند و این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۴٫۵۹ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی دوباره مانع از گسترش موج C شده است و پیش بینی می شود این بار حرکت اصلاحی در برخورد به این سطح مقاومت کوتاهتر از حرکت اصلاحی نزولی قبلی از سطح ۵۴٫۹۰ (بالاترین سطح ۱۴ اکتبر ۲۰۱۹) باشد.

در حرکت صعودی چنانچه امروز سطح مقاومت ۵۴٫۵۹ با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت آن به ترتیب به سطوح ۵۵٫۰۵ و ۵۵٫۶۳ می شود. انتشار اخباری مبنی بر اینکه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدان آن به دلیل کاهش چشمگیر رشد تقاضا در سال آینده کاهش عمیق سطح تولیدات نفت را در جلسه ماه دسامبر سال میلادی جاری در نظر خواهند گرفت نیز باعث تقویت قیمت نفت در بازار جهانی شده است.

در بررسی چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا به بالای سطح مقاومت ۵۳٫۴۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۳٫۳۸) دست یافته است و پیش بینی می شود به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۵٫۳۴  افزایش داشته باشد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRZ9) پیش بینی می شود قیمت آن قبل از افزایش دوباره مقداری به سوی سطح ۵۹٫۰۸ اصلاح کند و این موضوع را بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن در چارت نشان داده است.

همانطور که در چارت دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال در موج افزایشی C از سطح ۵۸٫۰۰ قرار گرفته است که پیش بینی می شود در این موج تا سطوح ۶۰٫۸۳ و ۶۲٫۵۸ (خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی) افزایش داشته باشد.

همانطور که در چارت دیده می شود سطح مقاومت قیمت بر روی ۶۰٫۲۹ دوباره مانع از افزایش قیمت در این موج شده است و باعث تشکیل حرکت اصلاحی شده که ممکن است قبل از افزایش دوباره مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۵۹٫۰۸ اصلاح کند. از منظر تحلیل تکنیکال موج C از سه موج تشکیل شده است و در مقایسه با موج اول یعنی موج (a) موج سوم یعنی موج (c) برای تکمیل شدن خیلی کوتاه به نظر می رسد.

این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۹٫۰۸ با قدرت شکسته شود منجر به تضعیف قیمت به سطوح ۵۸٫۶۷ و ۵۸٫۳۲ می شود و در حرکت صعودی چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۹٫۷۵ برسد سیگنالی در جهت استمرار موج صعودی C به سوی سطح مقاومت ۶۰٫۸۳ دلار در هر بشکه صادر خواهد کرد.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۹٫۲۸۱ میلیون بشکه به میزان ۲٫۲۳۲ میلیون بشکه افزایش داشته باشد. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن