تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ9) پیش بینی می شود قیمت آن بعد از یک حرکت اصلاحی کوتاه به نزدیکی سطح حمایت ۵۵٫۰۵ دلار در هر بشکه دو مرتبه سطح مقاومت ۵۶٫۰۲ را تاچ کند و این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و خطوط فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت و حمایت بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۵۲٫۶۲ تشکیل شده اند و در این موج قیمت قادر است تا سطح مقاومت ۵۶٫۵۶ افزایش دهد.

از منظر تحلیل تکنیکال سه موج این موج افزایشی C را ساخته است و بررسی خطوط فیبوناچی دیگر از موج سوم یعنی موج c نشاندهنده تارگت افزایشی ۵۶٫۲۶ و ۵۶٫۷۱ است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی واقع شده اند. به باور ما حرکت اصلاحی نزولی به احتمال زیاد کم عمق و سطحی خواهد بود و در اطراف سطح حمایت ۵۵٫۵۳ یا ۵۵٫۰۵ پایان می یابد و بعد از آن می بایست منتظر افزایش دوباره قیمت باشیم.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۵۶٫۰۲ شکسته شود تاییدی در جهت استمرار روند صعودی به سوی سطح مقاومت ۵۶٫۵۶ است. در بررسی چارت روزانه قیمت آن به بالای سطح مقاومت ۵۵٫۳۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۳٫۳۸) صعود کرده است و به احتمال زیاد تا سطح مقاومت بعدی ۵۷٫۲۴ یعنی تا خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی افزایش خواهد یافت که در چارت روزانه مشخص گردیده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRZ9) پیش بینی می شود قیمت آن مقداری به نزدیکی سطوح حمایت ۶۰٫۵۸ و ۶۰٫۲۹ اصلاح کند و بعد از آن دو مرتبه سطح مقاومت ۶۱٫۳۲ را تاچ کند و این موضوع را بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن و شمارش امواج الیوت ویو نشان داده اند.

همانطور که در چارت پایین قیمت نفت برنت دریای شمال به وضوح دیده می شود این سطح مقاومت ۶۱٫۳۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی از یک موج صعودی c از سطح ۵۸٫۸۵ قرار گرفته است و در این موج قادر است قیمت را تا سطوح ۶۱٫۶۱ و ۶۲٫۰۹ افزایش دهد و احتمال تقویت قیمت محتمل است.

با این حال از منظر تحلیل تکنیکال این موج افزایشی c خیلی سریع شکل گرفته است و بعد از نزدیک شدن به سطح مقاومت ۶۱٫۳۲ مومنتوم افزایشی خود را از دست داده است و به باور ما بعد از تجمیع انرژی و حرکت اصلاحی کوتاه به نزدیکی سطوح حمایت ۶۰٫۵۸ یا ۶۰٫۲۹ دوباره برای شکست سطح مقاومت ۶۱٫۳۲ تلاش خواهد کرد. در حرکت صعودی چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۶۱٫۳۲ برسد سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۶۲٫۰۹ صادر خواهد کرد.

در بررسی چارت روزانه نیز قیمت توانسته به بالای سطح مقاومت ۵۹٫۷۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج نزولی c از سطح ۷۱٫۹۵) برسد و به همین دلیل شانس افزایش قیمت به سوی سطح ۶۲٫۰۹ دلار در هر بشکه زیاد است که در چارت روزانه مشاهده می فرمائید. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی نیز سازمان کشورهای صادر کننده نفت، روسیه و سایر تولیدکنندگان نفت طی ائتلافی با عنوان اوپک+ متعهد شده‌اند تولید نفت را ۱٫۲ میلیون بشکه در روز است تا مارس ۲۰۲۰ پایین بیاورند. این تولیدکنندگان در پنجم و ششم ماه دسامبر سال میلادی جاری دوباره با هم دیدار می کنند و انتشار این خبر نیز باعث تقویت قیمت نفت در بازارهای جهانی شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن