تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ9) پیش بینی می شود قیمت آن در نزدیکی سطح حمایت ۵۶٫۰۲ دلار در هر بشکه مورد حمایت قرار گیرد دو مرتبه سطح مقاومت ۵۶٫۵۶ را تاچ کند و این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و خطوط فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت و حمایت بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۵۲٫۶۲ تشکیل شده اند و در این موج قیمت قادر است تا سطوح مقاومت ۵۶٫۵۶ و ۵۶٫۷۱ افزایش دهد.

از منظر تحلیل تکنیکال سه موج کوچک این موج افزایشی C را ساخته است و بررسی خطوط فیبوناچی دیگر از موج سوم یعنی موج c نشاندهنده تارگت افزایشی ۵۶٫۷۱ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی واقع شده است. به باور ما حرکت اصلاحی نزولی به احتمال زیاد کم عمق و سطحی خواهد بود و در اطراف سطح حمایت ۵۶٫۰۶ یا ۵۵٫۶۳ پایان می یابد و بعد از آن می بایست منتظر افزایش دوباره قیمت نفت خام سبک آمریکا باشیم.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۵۶٫۵۶ شکسته شود تاییدی در جهت استمرار روند صعودی به سوی سطح مقاومت ۵۶٫۷۱ است. در بررسی چارت روزانه قیمت آن به بالای سطح مقاومت ۵۵٫۳۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۳٫۳۸) صعود کرده است و به احتمال زیاد تا سطح مقاومت بعدی ۵۷٫۲۴ یعنی تا خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی افزایش خواهد یافت که در چارت روزانه مشخص گردیده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRZ9)  پیش بینی می شود قیمت آن در نزدیکی سطوح ۶۱٫۳۲ و ۶۱٫۱۴ حمایت شود و بعد از آن دو مرتبه سطح مقاومت ۶۱٫۸۵  را تاچ کند و این موضوع را بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن و شمارش امواج الیوت ویو در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده اند.

همانطور که در چارت پایین تایم فریم یک ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال به وضوح دیده می شود این سطح مقاومت ۶۱٫۸۵ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی از یک موج صعودی c از سطح ۵۸٫۸۵ قرار گرفته است و در این موج قادر است قیمت را تا سطوح ۶۲٫۰۹ و ۶۲٫۵۸ افزایش دهد و احتمال تقویت قیمت محتمل است.

موج افزایشی c که از سطح ۵۸٫۸۵ آغاز شده هنوز تکمیل نشده است و این موج از پنج موج کوچک شکل گرفته که تا کنون سه موج اول آن کامل شده است و موج چهارم یعنی موج ۴ نیز در حوالی سطح ۶۱٫۱۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج c) پایان می یابد و بعد از آن می بایست منتظر افزایش قیمت در موج ۵ از اطراف سطح حمایت ۶۱٫۱۴ به سوی سطح ۶۲٫۰۹ و بالاتر باشیم.

با این حال از منظر تحلیل تکنیکال این موج افزایشی c خیلی سریع شکل گرفته است و بعد از نزدیک شدن به سطح مقاومت ۶۱٫۸۵ مومنتوم افزایشی خود را از دست داده است و به باور ما بعد از تجمیع انرژی و حرکت اصلاحی کوتاه به نزدیکی سطوح حمایت ۶۱٫۳۲ یا ۶۱٫۱۴ دوباره برای شکست سطح مقاومت ۶۱٫۸۵ تلاش خواهد کرد. در حرکت صعودی چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۶۱٫۸۵ برسد سیگنال خرید تا سطوح مقاومت بعدی ۶۲٫۰۹ و ۶۲٫۵۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) صادر خواهد کرد.

در بررسی چارت روزانه نیز قیمت توانسته به بالای سطح مقاومت ۵۹٫۷۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج نزولی c از سطح ۷۱٫۹۵) برسد و به همین دلیل شانس افزایش قیمت به سوی سطح ۶۲٫۰۹ دلار در هر بشکه یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی زیاد است که در چارت روزانه مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند. جهش هفتگی قیمت نفت عمدتا به خاطر کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا و خوش بینی نسبت به تلاش های بیشتر اوپک و متحدانش جهت مدیریت بازار نفت بوده است که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن