تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن مجدد به سوی سطح مقاومت ۱۵۱۶ افزایش یابد و این موضوع و حرکت صعودی را شکسته شدن سطح رزیستنس و مقاومت ۱۵۰۲ در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۱۵۱۶ قرار گرفته است. از منظر تحلیل تکنیکال اونس طلا نه تنها این سطح مقاومت را شکسته بلکه توانسته است به بالای کانال نزولی رسم شده نیز افزایش یابد و از این رو شانس صعود بیشتر قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۵۱۶ زیاد است.

باید توجه داشت فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده به وضوح عکس العمل نشان داده است.

این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۴۹۷ با قدرت شکسته شود وکندل دو ساعته زیر آن بسته شود نشانه ی در جهت شکست کاذب سطح مقاومت ۱۵۰۲ خواهد بود که می تواند تارگت نزولی ۱۴۷۹ را نمایان سازد. در بررسی چارت روزانه سطح مقاومت ۱۴۹۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۱۱۵۹ به ۱۵۵۷) با قدرت شکسته شده است و زمینه را برای صعود به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۵۲۹ فراهم آورده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های افزایشی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی نیز قیمت جهانی اونس طلا بعد از اعلام ضعیف آمارهای اقتصادی آمریکا به بالاترین نرخهای دو هفته گذشته صعود کرده است و هر چند در اواخر معاملات روز جمعه در واکنش به اظهارات مثبت مقامات آمریکایی در مورد فاز نخست توافق تجاری میان آمریکا و چین مقداری از سطح مقاومت ۱۵۱۶ به ۱۵۰۰ اصلاح کرد اما انتظارات بازار برای کاهش دیگر نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا از %۲٫۰۰ به %۱٫۷۵ در جلسه این هفته روز چهارشنبه به حدود %۹۳ افزایش یافته است.

بانک فدرال رزرو آمریکا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون دو نوبت نرخ بهره را کاهش داده است و با توجه به ادامه وضعیت نامطلوب اقتصادی و ادامه اختلافات تجاری میان آمریکا و چین، سرمایه گذاران انتظار دارند نرخ بهره یک نوبت دیگر در جلسه۳۰ اکتبر ۲۰۱۹ کاهش پیدا کند.

قیمت جهانی طلا در بازار هم اکنون نسبت به کاهش نرخ بهره در آمریکا بسیار حساس است زیرا کاهش نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی بی بازده کاهش می دهد و سرمایه گذاران را ترغیب به خرید اوراق بهادار با پشتوانه طلا می کند و قیمت اونس طلا را افزایش می دهد.

این هفته بار دیگر در ایالات متحده آمریکا اخبار وضعیت اشتغال ماه منتشر خواهد شد. در این گزارش، شاخصهای مرتبط با بازار کار اعلام می شوند که مهمترین آنها نرخ بیکاری یا به عبارتی درصد تعداد بیکاران و (NFP) تعداد اشتغال ایجاد شده در ماه (به استثنای مشاغلی که در حوزه کشاروزی ایجاد شده است) می باشد که این شاخص تعداد کارکنانی را که چه به صورت پاره وقت و یا تمام وقت در بخشهای خصوصی و دولتی آمریکا مشغول بکار شده و حقوق دریافت کرده اند را معین می کند. علاوه بر این دو مولفه بسیار مهم که همواره مورد توجه بازار بوده اند و واکنشهای متعددی را به همراه داشته اند، میانگین کار هفتگی و میانگین درآمد ساعتی نیز از دیگر شاخصهای وضعیت اشتغال است که همگی در اولین جمعه هر ماه میلادی منتشر می شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا