تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ9) پیش بینی می شود قیمت آن در نزدیکی سطح ۵۵٫۰۵ دلار در هر بشکه مورد حمایت قرار گیرد و به سوی سطح مقاومت ۵۵٫۵۲ افزایش یابد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۵۲٫۶۲ می باشد و این موج از پنج موج کوچک تشکیل شده است و کاهش عمیق قیمت از سطح ۵۶٫۹۲ در قالب یک موج نزولی ۴ صورت گرفته است که در نزدیکی سطح ۵۴٫۶۵ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۵۰٫۹۹) تشکیل شده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در چارت پایین همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۱٫۶۹۹- میلیون بشکه به میزان ۴۹۴ هزار بشکه افزایش داشته باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال این موج ۴ می تواند در موج ۵ وارونه شود و به باور ما اولین ریز موج از موج ۵ تکمیل شده است و ریز موج دوم ممکن است در حوالی سطح ۵۵٫۰۵ پایان یابد و بعد از آن در ریز موج سوم قرار گیرد. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۵٫۰۵ شکسته شود منجر به تضعیف قیمت به سوی سطح ۵۴٫۶۵ می شود.

این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۵۵٫۵۲ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۶٫۹۲ خواهد شد. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRZ9) پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۱٫۹۶ را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۶۲٫۵۸ افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از یک موج بزرگ تر C از سطح ۵۸٫۰۰ تشکیل شده است و سه موج کوچک این موج را شکل داده است و موج سوم یعنی موج (c) از پنح موج ریزتر تشکیل شده است.

حرکت اصلاحی شارپی قیمت آن از سطح ۶۲٫۳۴ (بالاترین سطح ۲۸ اکتبر ۲۰۱۹) در قالب موج ۴ شکل گرفته که توسط موج ۵ وارونه خواهد شد. این در حالی است که در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت بر روی ۶۱٫۵۰ وجود دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود منجر به استمرار موج نزولی ۴ به سوی سطح ۶۰٫۸۳ می شود. براساس سیگنال قیمت در چارت یک ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال دو مرتبه می تواند سطح مقاومت ۶۲٫۰۹ را تاچ کند.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج نزولی c از سطح ۷۱٫۹۵ تشکیل شده است. در حرکت صعودی چنانچه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۳٫۹۶ یعنی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۶٫۷۴ دلار در هر بشکه می شود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن