تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود چنانچه آمار ماهیانه اشتغال آمریکا پایین تر از حد پیش بینی ها (۹۰۰۰۰) اعلام شود قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۵۱۷ افزایش یابد و این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۱۰ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۵۱۰ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۱۵۱۷ قرار گرفته است و چنانچه این سطح مقاومت نیز شکسته شود می تواند باعث تقویت قیمت به سطح ۱۵۱۹ شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۱۵۵۷ به ۱۴۵۸ قرار دارد.

باید توجه داشت فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده به وضوح عکس العمل نشان داده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های افزایشی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی بنا بر گزارش ها ، چین گفته است که در مورد توافق تجارت بلند مدت با ترامپ تردید دارد و گفته می شود چین تمایلی برای تسلیم شدن برای تغییرات بزرگ ساختاری ندارد. براساس گزارش های منتشر شده چین در مورد دستیابی به یک توافق جامع تجاری بلند مدت با آمریکا شک و تردید دارد. ماهیت تکانشی ترامپ و این خطر را که او حتی از توافق محدودی که هر دو طرف در هفته های آینده می خواهند امضا کنند عقب نشینی می کند از دلایل این شک و تردید چین ذکر شده است.

مقامات چینی با استناد به افراد آشنا با این موضوع هشدار داده اند که در مورد تغییرات بزرگ ساختاری تسلیم نخواهند شد و در ادامه خاطر نشان کرد که چین برای شروع هرگونه گفتگو برای “فاز دو” خواستار پایان تعرفه های آمریکا است. در واکنش به این خبر ارزش دارایی های مطمئن نظیر اونس طلا با افزایش روبرو شده است.

امروز انتظار می رود قیمت جهانی اونس طلا تا قبل از خبر امروز آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) به حرکت افزایشی دیروز خود ادامه دهد با این حال بازار به این خبر توجه ویژه ای خواهد داشت و این خبر می تواند پتانسیل لازم برای حرکت قیمت جهانی اونس طلا را فراهم آورد و در این میان، بی شک، اخبار اشتغال ماهیانه آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد. امروز گزارش ماهیانه اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا برای ماه اکتبر ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد.

در تعیین وضعیت اشتغال یکسری ازمولفه های بازار کار مورد مطالعه قرار می گیرند: نرخ بیکاری، درصد تعداد بیکاران جامعه را نشان می دهد، NFP ، تعداد شاغلانی را که به صورت نیمه وقت و تمام وقت در بخش خصوصی و یا دولتی مشغول بکار هستند و حقوق دریافت می کنند، را معین می کند، ساعات کار هفتگی، نشان دهنده ساعات کار کارکنان در طول هفته و در بخش غیرکشاوزی است و سرانجام، میانگین دستمزد ساعتی نیز دیگر مولفه اشتغال است که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

می توان گفت گزارش اشتغال در ایالات متحده، یکی از خبرهایی است که واکنش بازار اونس طلا را بدنبال دارد، معامله گران اولین جمعه هر ماه در انتظار اعلام گزارشی هستند که مربوط به ماه پیش از آن است. با بررسی آن بسیاری از معامله گران پوزیشنهای معاملاتی خود را تغییر می دهند و بسیاری نیز از فرصت بدست آمده برای سرمایه گذاری بهره مند می شوند و حتی بسیاری از کسانی که در بازار فعالیت دارند، بخش مناسب برای سرمایه گذاری را شناسایی می کنند.

هر چند مهمترین قسمت این گزارش، تعداد اشتغال ایجاد شده در ماه است، اما روند حرکت حقوق و دستمزدها، نیز یکی از مواردی است که بازار به آن توجه خاصی دارد. برای امروز انتظار می رود، تعداد فرصتهای شغلی ایجاد شده بخش غیر کشاورزی آمریکا در ماه اکتبر از رقم قبلی ۱۳۶۰۰۰ به ۹۰۰۰۰ تغییر یابد و میانگین درآمدهای نقدی ساعتی از رقم قبلی %۰٫۴ به %۰٫۳ و میانگین درآمدهای نقدی سالیانه از رقم قبلی %۲٫۹ به %۳٫۰۰ تغییر داشته باشد. برای نرخ بیکاری آمریکا نیز پیش بینی می شود در ماه اکتبر از رقم قبلی %۳٫۵ به %۳٫۶ افزایش داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا