تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۵۱۹ افزایش یابد و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۱۵۳۳ صعود کند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۵۱۹ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۱۵۵۷ به ۱۴۵۸ تشکیل شده است و افزایش قیمت به بالای این سطح مقاومت الگوی گوه صعودی را تایید خواهد کرد و می تواند به هدف افزایشی ۱۵۵۷ دست یابد.

با این حال به نظر می رسد که اونس طلا پس از عدم موفقیت در روز ۱ نوامبر برای شکست سطح مقاومت ۱۵۱۹ حرکت صعودی خود را از دست داده است و کمی شک و تردید وجود دارد که قیمت بتواند از سطح مقاومت ۱۵۱۹ عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی ۱۵۳۳ افزایش داشته باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیکی نفوذ قیمت جهانی اونس طلا به زیر سطح حمایت ۱۵۰۲ تاییدی در جهت عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۱۵۱۹ است که می تواند منجر به کاهش قیمت آن به سطوح ۱۴۹۶ و ۱۴۸۱ شود.

در بررسی چارت روزانه نیز قیمت در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۵۱۸ و ۱۴۸۰ در نوسان است و می بایست یکی از سطوح فوق شکسته شود تا جهت قیمت آن مشخص گردد. نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۵۱۸ سیگنال خرید تا سطوح ۱۵۲۹ و ۱۵۵۷ صادر خواهد کرد و این در حالی است که در کاهش قیمت به زیر سطح ۱۴۸۰ می تواند منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۴۶۳ شود.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های افزایشی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی با توجه به بروز نشانه هایی از پیشرفت در مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین و انتشار آمارهای قوی تر از حد انتظار از اقتصاد دو کشور از جمله آمار اشتغال آمریکا و آمار فعالیت های تولیدی چین ، قیمت جهانی اونس طلا با سطح مقاومت ۱۵۱۹ مواجه شده است. دو کشور آمریکا و چین در جریان مکالمات تلفنی جدی و سازنده در روز جمعه بر سر اصول به توافق رسیده‌اند.

به گفته مقامات ارشد دولت ترامپ ، مذاکرات تجاری آمریکا و چین ظاهرا در حال پیشرفت است و آمریکا قصد دارد اوایل ماه جاری سال میلادی یک توافق تجاری اولیه را با چین به ثبت برساند. آنها تلاش کردند پس از ۱۶ ماه اقدامات تلافی جویانه در خصوص کاهش تنش های تجاری به بازارهای مالی اطمینان دهند.

گزارش‌ها درباره افزایش فعالیت‌های تولیدی در چین باعث شد تا نگرانی‌ سرمایه‌گذاران نسبت به روند به نتیجه رسیدن مذاکرات تجاری بین پکن و واشنگتن کاهش یابد. به باور ما ازآنجایی‌که آمریکا قصد دارد در این ماه یک توافق اولیه تجاری با چین امضا کند، پیش بینی می شود شاهد نوسانات قیمت جهانی اونس طلا مابین نرخهای ۱۵۰۲ و ۱۵۱۹ باشیم و در میان مدت نیز قیمت مابین نرخهای ۱۵۱۸ و ۱۴۸۰ در نوسان است.

بنابراین نکته قابل توجهی در خصوص اونس طلا وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت جهانی اونس طلا در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا